  • Data: 2003-03-03 01:19:51
    Temat: Re: Co oznacza -"stosuje sie odpowiednio" i jeszcze pare...
    Od: "Robert Nietupski" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To "stosuje się odpowiednio" oznacza, że działa tak samo w przeciwną
    > stronę. W tym przypadku, że nie mogłeś rozwiązać umowy bez
    > wypowiedzenia z winy pracodawcy później, niż w ciągu miesiąca od
    > chwili, gdy dowiedziałeś się, iż naruszył on swoje podstawowe
    > obowiązki.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Czy w takim przypadku miliony Polakow ktorzy pracuja bez wyplaty
    dluzej niz miesiac, albo maja wyplaty czastkowe placone miesiacami
    nie moga rozwiazac umowy z winy pracodawcy?
    Jak sie okazuje tylko ten, ktoremu nie zalezy na pracy wychodzi z tarcza.

    Czy obietnica (kilkukrotna) co do pozniejszej wyplaty zaleglych
    pensji moze miec jakies znaczenie? Czy nie odwleka to w jakiś sposob "winy"
    pracodawcy
    (taki ustny aneks do umowy o pracę zawarty pomiędzy stronami dotyczący
    prolągaty płatności).

    Powiedzmy:
    - wyplace panu do siedemnastego calosc zaleglych pieniedzy
    - ja mowie OK

    osiemnastego
    - ma pan dla mnie pieniadze
    - nie
    - oto skladam wypowiedzenie na pana rece, do widzenia

    czy w ww. scence rowniez nie mialem podstaw do rozwiazania umowy o prace?

    Inaczej hipotetycznie
    1. pracodawca nie zapłacił mi za styczeń, do 10 marca (miesiąc od 11 lutego)
    miałem czas na rozwiązanie umowy z winy pracodawcy
    - nie rozwiązałem przepadło ...
    2. pracodawca nia zapłacił mi za luty, do 10 kwietnia miałem czas
    na rozwiązanie umowy z winy pracodawcy za nie
    wywiązanie się z płatności za luty, skladam wypowiedzenie
    1 kwietnia, czy moge tego zrobić z winy pracodawcy?

    praca co prawda ma charakter stały, ale już wypłata to już chyba okresowy
    (chyba dobrze rozumuję?)

    generalnie...
    ciągle naruszał swoje obowiązki, ja wybrałem odpowiedni naruszony obowiązek
    (płatność za luty)

    w drugą stronę
    jak pracoawca "przemilczy" pijaństwo pracownika w jednym miesiącu (pomimo że
    się o nim dowiedział)
    to za późniejsze pijaństwa (powiedzmy po kilku miesiącach) już go zwolnić
    nie może??
    bo przecież raz się już dowiedział i nie zastosował swoich uprawnień w
    przeciągu miesiąca

    Pozdrawiam
    Robert