  • Date: Wed, 23 Aug 2006 12:23:26 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co można robić z ogólnie dostępnymi danymi w Sieci

    Użytkownik Radoslaw Korzeniewski napisał:

    > Ale czy aby napewno?
    >
    > Z opisu fprct wynika iż jego program działałby na zasadzie
    > specjalizowanej przeglądarki WWW która z całości informacji HTML
    > wyświetla tylko wybrane elementy (treści) oraz przywiązana jest
    > wyłącznie do jednego zbioru url'i.

    I tu jest podstawowe pytanie - czym jest strona WWW - czy zbiorem treści
    (utworów) czy utworem samym w sobie? Ja bym raczej przychylał sie do
    drugiego rozwiązania - prezentowane na ekranie komputera składniki:
    treść + grafika + layout + reklamy (to najjważniejsze ;-) są utworem i
    modyfikacja bez zgody jest naruszeniem ustawy.

    > Weź pod uwagę iż program ten nie rozpowszechnia treści chronionych
    > prawem autorskim, więc jego działania są w pełni legalne i co więcej ma
    > prawo pobierać dowolne opłaty za wykorzystanie takiego programu (pod
    > warunkiem że jest jego autorem :)).

    Na tym świecie jest coraz mniej treści nie chronionych prawem autorskim.
    W zasadzie można powiedzieć, że katalog wymieniony w art. 4 UoPAiPP
    nie daje Ci dużo możliwości. Oczywiście wynik meczu możesz opublikować,
    poodobnie jak inne "proste informacje prasowe", ale już niewiele więcej.
    Prognoza pogody może już wymknąć się poza to określenie.

    M.