  • Data: 2003-01-10 11:34:53
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jezeli nie mam biletu to musze zaplacic kare - tu nie ma dyskusji.
    Natomiast rozmowa w duzej
    > czesci byla o tym czy macie prawo zagladac ludziom w dokumenty(dowod
    osobisty, prawko czy inny paszport).
    > Ja uwazam ze nie macie, poniewaz gdyby bylo inaczej to nie musielibyscie
    > wzywac do pomocy sluzb ktore maja uprawnienia do ustalania tozsamosci.

    No bo to jest tak - nie mamy prawa przeszukiwać pasażera itp, możemy jedynie
    zażądać od niego okazania dokumentu, a on ma oczywiście prawo odmówić. I
    wówczas dopiero wzywamy słuzby porządkowe mające mozliwosc i uprawnienia do
    ustalenia jego tożsamości.

    > tak wogole to co u was tak drogo? I od czego zalezy ta kwota(bo widze ze
    > jest zmienna w zaleznosci od tego kto wystawia) :)

    Do 1998 kwoty opłat dodatkowych były obligatoryjne i ustalone przez Prawo
    Przewozowe jako wielokrotność najtanszego biletu jednorazowego normalnego
    obowiązującego u danego przewoznika. Za przejazd bez biletu 50-krotnosc, za
    przewóz bagazu 20-krotnosc zas za ustalenie tozsamosci przez policję/straz
    miejską 150-krotnosc. Obecnie występuje juz pewna dowolnosc i kazdy moze sam
    sobie te kwoty ustalać.
    Maciek kontroluje w KZK GOP, gdzie przejazd bez biletu kosztuje 80 zł (do
    tygodnia 56, na miejscu 50), przewóz bagazu 35 zł (do tygodnia lub na
    miejscu 24,50) zas ustalenie tozsamosci 210 zł.
    U mnie w MZK Tychy wynosi to odpowiednio 90 zł (do tygodnia 65, na miejscu
    50), 38 zl ( do tygodnia i na miejscu 20) oraz 240 zł.

    pdr
    Olo