  • Data: 2003-01-08 16:38:57
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdzie tak jest napisane? W ustawie Prawo Przewozowe jest tylko napisane
    > ze ma prawo żądać okazania.
    > Dopiero ( z tej samej ustawy)"funkcjonariusza Policji i innych organów
    > porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    > ustalania tożsamości osób" maja prawo ustalenie tozsamosci osoby co
    > oznacza ze kontroler nie ma.

    Owszem, kontroler nie ma uprawnien do legitymowania osób, ale moze czerpać z
    tego co udało się ustalić policji.

    > Tzn. policjant moze mnie spisac za jazde bez biletu???

    Nie, policjant może ustalić Twoje dane i przekazać je bądź kontrolerowi
    bądź, jesli uzna to za własciwsze, bezposrednio do Zarządu Komunikacji w
    celu dochodzenia dalszych roszczeń...

    > Szczegolnie w drugim wagonie tramwaju

    Istotnie w tramwajach, a w szczególnosci w drugich wagonach z uwagi na pewne
    wysoce niekorzystne uwarunkowania techniczne kontrola biletowa jest mocno
    utrudniona. Co nie oznacza że niemozliwa - wystarczy odpowiednia ilość
    kontrolerów.

    pdr
    Olo