  • Data: 2003-01-08 16:36:38
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: d...@f...arhea.net szukaj wiadomości tego autora

    In article <avhip2$l70$1@news.tpi.pl>, Olo Kwasniak wrote:

    > Nie - tylko do czasu przybycia funkcjonariuszy policji lub straży miejskiej
    > którzy ustala Twoje dane.

    Jest sobie ustawa z 1995 roku mówiąca o tym, że np kanar ma prawo do kontroli
    biletów oraz do "spisania" naszych danych w celu identyfikacji.

    Świetnie, ale nadal nigdzie nie ma przepisu mówiącego, że pracownik firmy
    kontrolującej bilety, może nas zatrzymać.

    A przynajmniej mi nie udało się znaleźć żadnego przepisu, który dawałby kanarowi
    takie uprawnienia.

    Jako przykład, mimo, że to nie ustawa, regulamin Łodzkiego MPK:
    http://www.mpk.lodz.pl/data/regul/kontrol.htm - gdzie tu mowa o zatrzymaniu :)?

    Kolejny przykład, MPK Poznań:
    http://www.mpk.poznan.pl/kontrola.htm

    Czemu napisali cytuję:
    "W razie odmowy okazania dowodu tożsamości przez pasażera, kontroler ma
    prawo utrudnić mu opuszczenie pojazdu, w celu doprowadzenia go do najbliższego
    punktu nadzoru ruchu MPK Poznań Sp. z o.o. lub skorzystać z pomocy policji."

    a nie:

    ".. ma prawo zatrzymać pasażera, aż do przybycia odpowiednich służ (Policji)" ?

    Wniosek? (jeszcze raz powtórzę, nie udało mi się nigdzie znaleźć przepisu/zapisu
    pozwalającego na to, aby kanar mogł zatrzymać pasażera) Kanar _NIE MOŻE_
    zatrzymać pasażera.

    PS. nie jestem prawnikiem, więc jeśli ktoś ma inne infromacje ... ;) to chętnie
    poczytam

    --
    Dawid Szymański -> http://people.arhea.net/dawszy/ -> a.k.a DawS

    W tej wiadomości wyraziłem swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.