  • Data: 2003-01-08 21:31:41
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Olo Kwasniak" wrote:
    > Tu akurat raczej bardziej chodzi nie o zapłatę za zmarnowany czas
    > kontrolera, lecz za ewentualne zakłócenia w ruchu pojazdów, które
    zazwyczaj
    > towarzyszą ustalaniu tozsamosci przez słuzby porządkowe. Najbardziej
    > drastycznym przypadkiem jest oczywiscie zmiana trasy pojazdu w celu
    > dowiezienia pasażera pod najblizszą jednostkę policji/strazy miejskiej.
    Ale
    > są też inne - np. przetrzymanie pojazdu na pętli w oczekiwaniu na patrol
    > itp.

    Czy to się nie mieści w "opłacie dodatkowej"? W regulaminie warszawskiego
    ZTM nie ma nic na ten temat, chyba, że jest to wspomniana w taryrikatorze
    "opłata dodatkowa za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka
    transportowego bez uzasadnionej przyczyny". W tym wypadku to nie pasażer, a
    kontroler jest bezpośrednim sprawcą takiej zmiany, inna wersja - czyli wina
    pasażera - jest kwestią dowodu, co jak sądzę, może być sprawą sporną.
    A że w grę wchodzi niebagatelna kwota, w warszawskim przypadku 260 zł, to
    chyba dośc istotna sprawa. Mam rozumieć, że każdorazowo będąc zatrzymany bez
    waznego biletu, w przypadku nie posiadania przy sobie dokumentów, będę
    karany kwotą 380 zł (120 opłata dodatkowa, 260 kara za spowodowanie
    zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego)?Rozumiem, że Policja
    raczej nie będzie poszukiwała danego środka transportu celem sprawdzenia
    mojej tożsamości i bez zmiany trasy lub zatrzymania się nie obejdzie.

    spider