    From: Flo <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co mi grozi...
    Date: Mon, 11 May 2009 22:11:04 +0200

    Olgierd pisze:

    > No przepraszam, atakiem był bezprawny zamach na pojazd. Dlaczego uważasz,
    > że spuszczanie powietrza z kół to nie bezprawny atak na dobro prawnie
    > chronione?

    A możesz wycenić wartość szkody (poza niezdatnością pojazdu do użytku -
    do czasu założenia koła zapasowego lub uzupełnienia powietrza)?
    Nijak mi nie przychodzi na myśl jak taką szkodę wycenić, ani też jak
    udowodnić, że był to zamach zmierzający do uszkodzenia pojazdu (i tu
    wracamy do wyceny szkody).
    Rozumiem gdyby oponę naciął lub inaczej fizycznie uszkodził element
    pojazdu albo wykręcił wentyl i go wyrzucił.
    Spuszczenie powietrza zamachem i to w kierunku uszkodzenia?

    Równie dobrze można by skopać osobę, która oparła się o pojazd (nawet w
    wyniku zasłabnięcia) bo przecież może mikroskopijną ryskę zostawić lub
    dajmy na to kurz zetrzeć.

    Właściciel auta przekroczył obronę konieczną i nie ma zmiłuj się. Dziwi
    mnie tylko mandat. Chętnie dowiedziałbym się jaką kwalifikację czynu
    wpisano (jakoś w tym gąszczu nie doczytałem tego).

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com