  • Data: 2004-10-25 23:11:10
    Temat: Re: Co jest utworem przy programie ?
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Oct 2004 20:58:28 +0200, Mieczysław <m...@U...pl>
    wrote:

    >Właśnie czytałem, ale nie jest dla mnie jasne, czy sprzedaż praw
    >majątkowych do "programu" jest rownoznaczna z *koniecznością* udostępnienia
    >kodów źródłowych.

    To zależy od treści zawartej umowy. Ustawa o prawie autorskim tego nie
    precyzuje, bo i po co?

    Ktoś już odpowiedział, umowa została sfinalizowana, produkt odebrany,
    usługa opłacona. Nawet specjalnie nie mogą poruszyć kwestii rękojmi na
    nośnik, na którym dostarczyłeś im oprogramowanie (dyskietka), rok -
    jak zauważyłeś - już minął.

    A źródła mogłeś rzeczywiści skasować, ale po co sobie drogę zamykać.
    Poinformuj klienta, że źródła posiadasz, i nie były przedmiotem
    zawartej umowy. Chętnie im jednak je udostępnisz (po co Ci one skoro
    zrzekłeś się praw majątkowych?), oczywiście za stosowną zapłatą :-)
    Pomnóż cenę sprzedaży samego programu przez 10 i zaproponuj im nową
    umowę. Powodzenia :-)

    Pozdrawiam
    AS