    Subject: Re: Co dolaczyc do pozwu przeciw sp z oo?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 20 Aug 2019 01:53:26 +0200

    W dniu 20.08.2019 o 01:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy do pozwu o zapłatę w trybie upominawczym/nakazowy trzeba czy nie
    > trzeba dołączyć odpis z rejestru pozwanej spółki?
    > https://www.infor.pl/prawo/pozwy/pozwy-cywilne/68672
    1,Jak-pozwac-spolke-kapitalowa.html

    > Tak, wiem, to tylko gazeta.
    > W konkretnym przypadku powód odpisu z KRS pozwanej sp. z o.o. nie
    > dołączył, spółka od lat nie posiadała zarządu (być może powód świadomie
    > nie dołączył KRS), a mimo to sąd tego nie zbadał i wydał przeciw
    > pozwanej spółce nie mającej zarządu nakaz zapłaty.
    > Pytanie, czy postępowanie w tym zakresie wobec braku organu pozwanej
    > (już ponad rok przed wniesieniem pozwu) dotknięte jest nieważnością.

    Jeśli spółka nie posiada właściwego Zarządu, to przede wszystkim
    powinien zadziałać Sąd Rejestrowy - w ostateczności wyznaczając
    komisaryczny zarząd. Po za tym, to w jaki sposób powód zawarł jakąś
    umowę z pozwanym, skoro ten nie miał reprezentacji?

    Natomiast wniosek, ze konieczne jest dołączenie odpisu z KRS WYDAJE MI
    SIĘ niedorzeczny, wszak ta wiedza jest powszechnie dostępna i przede
    wszystkim zmienna. Odpis z wczoraj może przedstawiać inny stan prawny,
    niż ten z dziś, czy jutro. Odpis w mojej ocenie będzie miał znaczenie,
    gdy wobec braku możliwości egzekucji wobec spółki zaczniemy dochodzić
    roszczenia od osób zarządzających.