    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
    Date: Thu, 17 Aug 2006 19:51:06 +0200

    Laris napisał(a):

    > Firma w ktorej pracowalem postanowila zredukowac caly jeden dzial, a
    > mianowicie dzial sprzedazy. Dzial ten wykupila inna firma i dostalismy
    > propozycje, zeby przejsc do nowej firmy na tych samych obowiaujacych
    > zasadach co w starej.
    >
    > Oczywiscie wiaze sie to z wypowiedzeniem w starej firmie i umowa w nowej.

    To wcale nie jest oczywiste. Winno to być załatwione w trybie art. 23
    [1] kp. A wypowiedzenia zakazuje art. 23 [1] § 6 kp

    > Najpierw zostalismy przyjeci do nowej firmy. Umowy o prace, o
    > odpowiedzialnosci, to wszystko zostalo zalatwione.

    > Za pare dni w starej firmie sie obudzili i przypomnialo im sie, ze trzeba
    > nas zwolnic. Oczywiscie z data wstecz. OK. Z tym nie bylo problemu.
    > Dostalismy wypowiedzenie za porozumieniem stron I TU ZACZAL SIE PROBLEM.

    Nie ma "wypowiedzenia za porozumieniem stron".

    > Na wypowiedzeniu jasno pisze, ze nie powstalo ono z winy zakladu. Co oczywiscie
    > jest bzdura. Prezes szczerze mi powiedzial, ze jakby napisal odwrotnie to
    > firma musialaby nam wyplacic odprawe.

    Etam. Twój były prezes to ignorant.

    > Sytuacja jest taka. On nie chce mi podpisac wypowiedzenia za porozumieniem z
    > winy zakladu, a ja nie chce podpisac wypowiedzenia za porozumieniem ale na
    > moja prosbe. Caly problem polega na tym, ze on chce na sile wykombinowac jak
    > mi tej odprawy nie wyplacic. I teraz pytanie. Jakie firma moze zrobic
    > posuniecie?

    Wręczyć wam zawiadomienia o których mowa w art. 23 [1] §3 kp.

    > Jedynym wyjsciem, zeby sie mnie pozbyc to wypowiedzenie w normalnym trybie ( 3
    miesiace). Pomijam to, ze firma i tak bedzie na tym
    > stratna bo bedzie mnie musiala trzymac jeszcze 3 miesiace, a odprawe i tak
    > beda musieli wyplacic.

    Tak ci sie tylko wydaje.

    --
    @ Johnson