  • Data: 2013-10-06 16:34:56
    Temat: Re: Choroba (nie)zawodowa a pracodawca
    Od: mi_ro <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Analizowałam pod tym względem Kodeks Pracy, ale niestety, w okresie
    > ostatnich 20 lat dokonano około 200 zmian w Kodeksie Pracy, żadna z nich
    > nie była na korzyść pracowników. Aktualnie pracodawca może Cię przenieść
    > na czas określony na inne stanowisko bez żadnych formalności. Przy
    > przeniesieniu na stałe powinna być dokonana zmiana umowy o pracę i płacę
    > (ale jeżeli nowe stanowisko jest podobne to nie).
    > Przykro mi ale nie mogę Ci pomóc.
    > Jedynie to:
    > Art. 55.
    >
    > § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
> [...]

    dzięki za odpowiedz:

    jestem elektrykiem w dużej firmie - czyli pracownikiem fizycznym który
    ma pracować w terenie

    jeżeli teraz od długiego czasu wklepuje papiery do komputera w biurze po
    8h dziennie, pracodawca chce mnie przenieść na stanowisko "biurowe" a
    ja go wcześniej poinformowałem na piśmie że mam przeciwwskazania do
    pracy biurowej to jak dostanę czasowe czy też docelowe przeniesienie to
    jest to łamanie jakiś przepisów? np art 68.1 konstytucji?

    i druga sprawa: jeżeli nie podpiszę i dostanę wypowiedzenie to czyja to
    będzie wina z punktu widzenia ewentualnego "pójścia" na bezrobocie i
    zasiłku...?