    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ceny netto i brutto na dokumentach sprzedaży
    Date: Thu, 10 Dec 2009 12:01:58 +0100

    (10.12.2009 10:58), gosmo wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    [...]
    > Jest kilka, ale tak dużo to chyba nie ma. Doczytałem nawet do miejsca, gdzie
    > jest napisane, że VAT trzeba liczyć od sumy wartości sprzedaży netto/brutto
    > dla danej stawki (więc nie pozycjami). ;)

    No chyba przesadziłem nieco. 12 to jest czasów w angielskim :).

    Póki co przypomniałem sobie 3 sposoby, a Gotfryd (Smolik News dodajmy
    :D) gdzieś w archiwach grupy doliczył się 5ciu.

    1. sumowanie netto pozycji, vat = 22% sumy netto, suma brutto = suma
    netto + vat
    2. liczenie vat = 22% netto każdej pozycji, brutto każdej pozycji =
    netto + vat, osobne sumowanie netto, brutto, vat
    3. liczenie dla każdej pozycji netto = brutto/1.22 każdej pozycji, vat =
    brutto - netto, sumowanie netto, vat, brutto,

    Gotfryd - mógłbyś dopisać brakujące 2?

    p. m.