eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCennik sobie, billing sobie... › Re: Cennik sobie, billing sobie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "vari" <v...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cennik sobie, billing sobie...
    Date: Tue, 15 May 2007 08:26:45 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <f2bjus$528$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <f2aagu$kvm$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <f2bd6f$v94$1@polsl.pl>
    NNTP-Posting-Host: ejq232.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1179210524 5192 83.21.158.232 (15 May 2007 06:28:44
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 May 2007 06:28:44 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:218291 pl.soc.prawo:461441
    [ ukryj nagłówki ]

    Jeśli rozmowa trwa minutę i zero sekund, to być może czas połączenia
    przekracza minutę o jakiś ułamek sekundy, zbyt mały dla wyświetlacza,
    ale znaczący dla systemu bilingowego.

    ------------

    Ja zrozumiałem iż to na billingu figuruje rozmwowa trwająca minutę i
    zero sekund.
    Bo skoro się plątali w zeznaniach w odpowiedzi na reklamacje to znaczy,
    ze wiedzieli o swoim postępowaniu.
    Gdyby ktoś reklamowal rozbieżnosci między swoim liczikiem a billingiem
    to każdy operator ma na to swoją formułkę, że "nie jest wiążące
    wskazanie liczników u abonentów".
    Nawet takich co pracują tylko i wyłącznie na podstawie teletaxy i to
    nawet gdy abonent ma np plan standardowy TP.
    Bywa iż teletaxa pzypełza a system bilingowy po analizie numeru daje to
    połączenie jako bezpłatne.
    Odwrotne sytuacje też się zdarzały ale to raczej przy starszych
    systemach bilingowych w TP i to przy rekordach z central
    elektromechanicznych gdy rekord zawierał tylko informację o numerze
    wybieranym, dacie i czasie rozpoczęcia i czasie rozmowy.
    Tamte rekordy nie zawierały (z przyczyn technicznych) danych co
    przypełzlo w sygnalizacji międzycentralowej.
    I o ile jakieś połączenie bylo bezplatne np z automatu telefonicznego
    (np AWSa) to było już płatne dla abonentów bo system bilingowy (a w
    pewnym czasie tylko rekkordy bilingowe byly zczytywane a liczniki już
    sobie pykały na pusto i nikt ich nie fotografował) nie wiedział iż numer
    był "bez zaliczania".
    Teraz jest "lepiej" zwłaszcza dla tych co manipulują przy
    administrowanych przez siebie centralach np zakładowych i kreują sobie
    numery z kategoriami "bez zaliczania".
    Zazwyczaj systemy bilingowe respektują i zapisują taką informację.
    Inna sprawa czy np TPSA nie powyłącza w obsłudze wiązek do takich
    central kategorii "bez zaliczania" od strony central zakładowych.

    vari

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1