  • Data: 2007-05-15 09:50:02
    Temat: Re: Cennik sobie, billing sobie...
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 May 2007 06:33:19 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Jeśli rozmowa trwa minutę i zero sekund, to być może czas połączenia
    > przekracza minutę o jakiś ułamek sekundy, zbyt mały dla wyświetlacza,
    > ale znaczący dla systemu bilingowego.

    Normalne systemy bilingowe liczą wg sekund które przyszły z centrali.
    Więc to co widzisz na fakturze to czas za który policzono.
    Wycena połączeń też powinna się odbywać wg określonych zasad
    (kiedyś miałem kontrolę której musiałem dokładnie opisać z jakimi
    dokładnościami są liczone opłaty).
    W praktyce zawsze jest problem z zaokrągleniami, więc ustawia się
    systemy tak by np. wyceniać rozmowy z dokładnością do 6 miejsc
    po przecinku, fakturować z dokładnością do 2 lub 4, a księgować z
    dokładnością do 2 (czyli normalną). Już nie raz musiałem tłumaczyć
    dlaczego suma pozycji z faktury różni się o 1 grosz od podsumowania.
    (podsumowanie jest dokładniejsze więc reklamacji nie było).
    Tak samo jeśli do systemu wprowadza się cenę netto to wpisuje
    się ją z precyzją co najmniej kilka miejsc po przecinku (ale
    w złotówkach - co i tak daje cenę z dokładnością 4 miejsc po
    przecinku dla groszy grosza). Więc sytuacja jaką opisał Jarek
    jest imho błędna i jakiś organ kontrolny powinien się tą firmą
    zainteresować.

    Pozdrawiam,
    Henry