    From: zwi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Date: Sun, 17 May 2009 14:50:15 +0200

    Roman Rumpel pisze:

    > W tym artykule nic nie mówią, poza pobożnymi życzeniami federacji
    > konsumentów. Federacja sprzedawców może mówić dokładnie odwrotnie :)

    Ależ w tym artykule piszą samą prawdę :)

    Cyt: "Przedstawicielka Federacji Konsumentów wyjaśnia, że zgodnie z
    przepisami sprzedawca na żądanie klienta ma obowiązek sprzedać
    wystawiony towar"

    Owszem. Przedstawicielka Federacji Konsumentów ma rację. Sprzedawca ma
    obowiązek sprzedać towar. Ma obowiązek go sprzedać za UMÓWIONĄ CENĘ. To
    znaczy, jeśli klient taką umówioną cenę zapłaci. Nic tam o wydawaniu
    reszty nie było :) A sprzedawczynie w drogerii nie powiedziały, że nie
    sprzedadzą, tylko, że oczekują od klienta zapłacenia umówionej ceny (nie
    wyższej i nie niższej) :)

    Ja w takich wypadkach nie zwykłem się denerwować. Po prostu zabieram
    swoje pieniądze i idę wydać je gdzie indziej.

    zwi