  • Data: 2020-12-01 13:20:07
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsAC867F53C8126budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    sce,koronawirus-w-polsce--szpitale-chca-zwrocic-kore
    anskie-testy-antygenowe,artykul,47461764.html

    chinach-szybkie-testy-na-koronawirusa-okazuje-sie-ze
    -wiekszosc-nie-dziala/

    >Ach, teraz rozumiem. Czyli ta uwaga o 40% wadliwych tyczyła się tych
    >testów ktorych dotychczas praktycznie nie wykorzystywalismy?

    Bo ja wiem ... jesli ministerstwo ich kupilo dwa miliony ...

    Tak czy inaczej, na razie sytuacja jest taka, ze
    -mozesz masowo wykonywac testy antygenowe, szybkie, tanie ... i nie
    wiadomo, czy sie do czegokolwiek nadajace,
    -lub mozesz wykonywac testy PCR, ktore sa dlugie, drogie, i na razie
    mozemy ich zrobic niewiele ...

    >Nie wiem.
    >Niemcy akurat wiosna raportowali nie az tak mało zgonów, teraz u nich

    Jak pamietam to malo bylo.
    Ale teraz patrze ... w szczycie mieli tygodniowo bylo 39k zakazonych,
    i 1600 zmarlych.
    Jakies 4% smiertelnosci ... istotnie sporo, sugeruje, ze sporo zakazen
    przeoczyli.
    Ale sasiednia Francja 30k i 6200 - 21% smiertelnosci, Holandia 8k i
    ~1000 - 12% ...

    Byc moze pamietam jakies wczesniejsze dane, gdzie zarazen juz podawano
    sporo, a zgonow jeszcze bylo malo.
    Taki np 23 marca - 3300 nowych zarazen i 27 zmarlych.

    Tegoz dnia Francja 1500 nowych zakazen i 112 zmarlych, ale 24.03 -
    3700/186.

    Wiec mozna bylo odniesc wrazenie, ze niemieckimi statystykami cos nie
    tak ... ale moze to raczej z francuskimi ...

    >jest mało na tyle ze juz juz przegonilismy w liczbie zgonów pomimo
    >ponad dwukrotnie mniejszej populacji.

    Bo w innych krajach druga fala okazuje sie jakas malo smiertelna, a u
    nas wyjatkowo wysoko.
    Aczkolwiek Niemcy jakby nas gonili w tej smiertelnosci
    https://covid19.who.int/region/euro/country/de

    Moze to faktycznie kwestia masowosci testow ... tudziez tlumienia
    pierwszej fali.

    A u nas rzekomo epidemia slabnie i wczoraj tylko 5 tys nowych zakazen
    ... lub rzad ukrywa prawdziwe statystyki :-)

    J.