  • Data: 2009-12-09 12:40:10
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu wystarczyłaby nauka, by niepotrzebnie nie brać.

    To życzę powodzenia!

    W wielu sprawach wystarczyłaby nauka i dziwnym trafem w niektórych krajach
    faktycznie wystarcza. W Polsce niestety nie, ale to nie powód, żebyśmy żyli
    w gnoju. Edukacja nie pomaga, to trzeba dyscyplinę. Niestety w Polsce
    zauważam wciąż syndrom walki z komuną, której już nie ma i wysoką alergię na
    wszelkie nakazy i zakazy. Prawda jest jednak taka, że bez nakazów i zakazów
    nie da się fukcjonować w społeczeństwie, o czym chyba prawnicy powinni
    wiedzieć najlepiej.

    Ja też oceniam tę histerię dobrze, chociaż absolutnie nie wierzę w
    ekologiczne pobudki jej twórców (supermarkety).

    > Nie jest łatwiej. Siatkę szmaciankę warto brać wtedy, gdy wiemy, że towar
    > nam jej nie ubrudzi. Inaczej drożej będzie kosztować jej częste pranie,
    > niż ta jednorazówka.

    Owszem, można jednak zawsze użyć ponownie tej plastikowej za parę groszy,
    albo takiej z poprzednich zakupów ubrań (są większe, trwalsze, można wciąż
    taką siatkę z Reserved na przykład i spokojnie nosić w niej brudne ziemniaki
    przez co najmniej miesiąc, a tą z H&M możesz sobie przeznaczyć na brudne
    pomidory i sałatę).

    Da się, tylko trzeba pomyśleć. A ten proces stwarza większości społeczeństwa
    niezwykłą trudność...

    Pan Łoś