  • Data: 2009-12-27 18:51:21
    Temat: Re: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    wromek wrote:

    > jezu, chyba nie myslicie, ze on jest taki glupi. on mi juz zapowiedzial,
    > zebym nie podskakiwal, zebym byl grzeczny to bedzie placil w ogole.
    > jak bede niby podskakiwal to mam sobie isc do s?du i go usuwac s?downie...
    > mi tylko zalezy na tym, zeby placil regularnie, zeby mi nie przysylali
    > wezwan do zaplaty ze sp-ni na moje nazwisko bo nie chce zeby mi spapral
    > dobr? opinie wszedzie... oczywiscie brat korzysta z mieszkania nieodplatnie
    > wraz z matk? i oczywiscie nie mam na to zadnej umowy uzyczenia ani temu
    > podobnych, bo to przeciez "brat"... jak moge mu szybko i sprawnei zrobic
> [...]
    nic nie możesz.
    skoro mieszka nieodpłatnie to nie ma obowiązku płacić za nic.
    to twoje opłaty i twoja odpowiedzialność za płacenie w terminie.
    jak narazie to wygląda na to, że to ty nie płacisz w terminie.

    teraz sie zastanów, czy

    a) on z matką mieszka nieodpłatnie na zasadzie użyczenia. fakt, że nie
    ma tego na papierze nic nie oznacza.

    b) wynajmujesz mu mieszkanie i on płaci czynsz w wyskosci twoich opłat
    do spółdzielni.

    w wersji a) to ty masz dług i to twój problem
    w wersji b) możesz iść do sądu i domagać się zaległych opłat, z tym, ze
    zastanów się co na to urząd skarbowy, bo zapewne wynajecia mieszkania i
    dochódów z tego tytułu nigdzie nie zgłaszałeś. Przy czym opłaty do
    spółdzielni to dalej twój problem. On ci tylko wisi niezpłacony czynsz
    za wynajem mieszkania.