    From: armar <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Bóg jest oszołomem"
    Date: Fri, 20 Feb 2009 08:57:19 +0100

    zly pisze:

    > czyzby tradycyjny katolicki oszolom, ktory momentalnie przechodzi do ataku
    > gdy ktos zadaje niewygodne pytania?

    Pytanie jest jak najbardziej wygodne, gdyż na każdym krzyżyku
    widnieje (albo powinien) napis "Jezus Nazarejczyk, Król Żydowski"
    http://pl.wikipedia.org/wiki/INRI
    Jak widzisz Żydzi nie mają nic przeciwko temu napisowi,
    dopóki jego wielkość jest taka, jaka jest (kiedyś nosiłem więc wiem).
    Jeśli więc Twój napis na koszulce będzie miał czcionkę
    tej samej wielkości co napis na krzyżyku noszonym na szyi,
    to nikt Ci krzywdy nie zrobi, nawet taki "tradycyjny
    katolicki oszołom" jak ja (jestem niezrzeszonym ateistą). ;)

    > Zapomnijmy o koszulce w inwektywami. Nosze odwrocony krzyzyk, albo koszulke
    > z karykatura jezusa, ktora nie odnosi sie do jego wyznawcow

    "Jezus" - to jest imię i piszemy je Marcinie z wielkiej litery
    (bynajmniej nie dlatego, że Twoje czyny są wielkie, tylko dlatego,
    że są jeszcze inne osoby noszące to imię).

    Krzyżyk zazwyczaj nosi się pod ubiorem, tymczasem koszulkę
    można mieć na wierzchu (przecież nie będziesz jej nosił "na lewo").
    Musisz się zdecydować czy Twoje przekonania religijne
    (albo np. orientacja seksualna), są Twoją prywatną sprawą
    (więc każdy ma obowiązek to uszanować), czy też jednak chcesz zostać
    misjonarzem swojej "religii" i PROWOKOWAĆ wyznawców do konfrontacji
    z Twoimi przekonaniami w co najmniej równie kulturalny sposób,
    jak Ty to czynisz (albo np. w dwójnasób - byś nie był stratny).

    --
    Pozdrawia Marek