  • Data: 2008-11-11 02:13:52
    Temat: Re: Bluzgi przez gg
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    NOFX wrote:
    > Witam
    > Czy mozna zglosic na Policje jak ktos obraza mnie i moja rodzine przez gg na
    > policje? Czy policja by doszla to tego kogos ?

    Możesz domagać się ustalenia sprawcy. Art. 216 Kodeksu Karnego.

    "1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej
    nieobecność, lecz publicznie *lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej
    dotarła*, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności."

    "5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego."

    Pamiętaj jednak też o par. 3 tego artykułu:
    "3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego
    albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności
    cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary."

    Pozdrawiam, argothiel