    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blad pracownika
    Date: Sat, 30 Apr 2005 11:28:37 +0200

    poreba <d...@p...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Nie żebym się czepiał, ale przed taką argumentacją sprawdź może
    > najpierw np. na www.gus.gov.pl przeciętne wynagrodzenia w PL
    > ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego.

    Wiesz jaka jest rozpietośc płac w bankach? Statystyka w przypadkach takich
    skrajności bywa zawodna.
    Niejeden statystyk utopił się w jeziorze o prezciętnej głebokości 1,5
    metra. :-)))

    > A bank ma zupełnie inne możliwości w przypadku:
    > -błędu banku (pracownika banku, systemu komputerowego itp.)

    W przypadku błedu pracownika - ma kodeks pracy - ściągnie z niego do
    wysokości 3 pensji.
    W przypadku błedu systemu - nie ma czegoś takiego jak błąd systemu - jest
    bład obsługującego system człowieka( patrz wyzej) albo błąd programu - czyli
    błąd programisty. No ale bład programu powodowałby więcej pomyłek - bank by
    to zauważył i naprawiał/ reklamował/whatever.

    > -błędu nadawcy przelewu

    Tu zachodzi kilka możliwości
    a) prawidłowa nazwa, błędny numer konta
    -SN uznał, ze należyta staranność banku polega na sprawdzeniu zgodności
    numerów konta z podaną nazwa odpbiorcy
    b) błędna nazwa, prawidłowy numer konta
    - jak wyżej
    Czyli w a) i b) odpowada bank, nie nadawca przelewu

    c) błąd ogólny co do adresata przelewu
    - bank nikomu nic nie zabierze, bank przelew zrealizował prawidłowo. Niech
    sie nadawca przeleu sądzi z adresatem

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide