  • Data: 2003-06-01 23:01:19
    Temat: Re: Biuro Pisania Podan i doradztwo prawne...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przeczytałem i po lekturze uważam, że przepis ten nie zabrania udzielania
    porad prawnych osobie nie będącej adwokatem / radcą prawnym. Problem może
    być co najwyżej z zarejestrowaniem działalności gospodarczej.

    Więc albo obejdziemy ustawę i będziemy świadczyć "usługi pisania podań" jak
    czynność materialną zapominając, że ich napisanie jest z reguły połączone z
    koniecznością znalezienia stosownych unormowań prawnych. Albo należy się
    zastanowić, w jaki sposób rozliczać się z Urzędem Skarbowym z dochodów. Jest
    za późno, bym się nad tym zastanawiał teraz.

    Zresztą, jak gość zdobędzie jakieś mądre wzory pism, to w sumie trudno mówić
    o udzielaniu porady. Po prostu będzie wpisywał do odpowiedniego szablonu
    dane i tyle. Jest wiele spraw, które właśnie się tak załatwia i ich
    załatwienie nie wymaga znajomości prawa i jakiś teoretycznych rozważań,
    tylko po prostu umiejętności wypełnienia odpowiednich formularzy, wiedzy
    jakie załączniki należy dołączyć i wiedzy, gdzie je zanieść.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-