  • Date: Thu, 27 Sep 2012 13:28:17 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawie polskie

    W dniu 27.09.2012 11:50, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Ale co daje ta tablica w sprawie posiadania bądź nie aktualnego
    > ubezpieczenia OC ? Czy gdzieś na niej to widać ? ;-)

    Osłabiasz mnie...

    Łatwiej zidentyfikować, więc łatwiej sprawdzić i wyegzekwować ubezpieczenie.

    [ciach]

    > Załóżmy, że nie ma żadnych ubezpieczeń. Kto powinien wypłacić
    > odszkodowanie poszkodowanemu w tej sytuacji ? Kierowca, który zaniedbał,
    > czy samochód, który samowolnie sobie pojechał ?

    Załóżmy, że wszyscy są rozważni, rozsądni i mają znakomitą pamięć.

    > Wiem tyle, że jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę :-)

    Ale tu wiadomo o co chodzi - o rozłożenie statystyki (i kosztów) na
    możliwie szeroką populację przy możliwie strawnych warunkach.

    > Na co dzień jeżdżę samochodem i dość często latam szybowcem. Nie
    > zauważyłem aby umiejętność pilotażu szybowca w jakiś sposób pomagała mi
    > w prowadzeniu samochodu, a odwrotnie to już ani ciut, ciut.

    Dziwne, bo koordynacja wzrokowo-ruchowa oraz orientacja przestrzenna
    powinna być potrzebna w obu przypadkach, w szczególności przy lataniu
    (więcej stopni swobody).

    Szczerze powiedziawszy mocno wątpię, że napisałeś prawdę, skoro tego nie
    wiesz.

    > Motocyklem, to już prędzej, bo przynajmniej uczestniczy się w ruchu
    > drogowym. A jeśli już chodzi o codzienną jazdę motocyklem i sporadyczną
    > samochodem, to czy kierowcy mają oddzielne prawo jazdy kategorii A i
    > oddzielne kategorii B czy jednak jedno PJ kategorii AB ?
    > Jeśli jest to jedno PJ to i tak ta osoba byłaby ubezpieczona jako
    > kierowca wiec problem znika.

    Nie, nie znika. Bo wtedy stawki OC musiałyby być równie wysokie
    niezależnie od tego, czy ktoś jeździ Bugatti Veyron, SKOTem, czy np.
    G-Wiz albo innym lekkim toczydełkiem.

    > Nie sądzę, bo za kierownicą jestem codziennie. Obawiam się jednak, że
    > osoba zasiadająca za kierownicą raz w roku stanowi potencjalnie większe
    > zagrożenie, zwłaszcza gdy będzie próbowała kogoś szybko dowieźć do
    > szpitala.

    Nawet jeśli miałbyś rację, jest to przypadek na tyle rzadki, że utonie w
    statystyce i ubezpieczyciel nie dołoży do interesu.

    [ciach]

    > Jeśli mnie stać... Czyli jednak podatek ;-)

    Podatek na rzecz prywatnych korporacji... Weź się lecz.

    I nie wyrywaj fragmentów z kontekstu. Najistotniejsze jest to, co
    podkreśliłem.

    [ciach]

    I co, zatkało? ;->