  • Data: 2008-12-10 11:07:36
    Temat: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Dec 2008, szerszen wrote:

    > Użytkownik "marcin" <m...@g...com> napisał

    > oj czytanie ze zrozumieniem w polskim narodzie to jak widze trudna sztuka
    >
    > jestem zdania, ze jesli mam cos waznego to powinienenm sobie to zabezpieczyc,

    Zgoda.

    > kopie lokalne to tylko polowa sukcesu,

    Też zgoda.
    Ale to nie ma *NIC* do problemu szkody spowodowanej bezpodstawnym
    działaniem takich czy innych służb.

    > dlatego nalezy wykonywac kopie zdalne,

    Zauważ - nawet *jakbyś* miał zdalne kopie danych, to zasadniczo na
    żądanie uprawnionych organów powinieneś je wydać.
    *Zgodnie z prawem* ów backup jest więc równie bezużyteczny.
    Fakt ewentualnej niekaralnosci okłamania "organów" jest przy tym
    bez znaczenia.

    Odnosisz się do niewłaściwego kontekstu.
    Czy na grupie .prawo należy rozwiązanie "to zrób technicznie skuteczny
    backup i złóż fałszywe wyjaśnienia" uznać za *prawidłowe* rozwiązanie? ;)

    > wizyta smutnych panow to tylko jedno z zagrozen, jest ich wiecej

    Ale pozostałe nas nie interesują.
    W przypadkach losowych użyszkodnik ponosi szkody na własną prośbę,
    a w przypadkach zawinionych przez osoby trzecie (w szczególności
    wskutek czynów przestępczych) to państwo ma mu pomóc w wyegzekwowaniu
    odszkodowania ;>

    pzdr, Gotfryd