  • 1. Data: 2008-12-04 16:26:09
    Temat: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: AnnS <anns@[wytnijto]o2.pl>

    Witam
    Chciałabym się dowiedzieć jak i gdzie dochodzić odszkodowania za skutki
    bezpodstawnego przeszukania i zarekwirowania mienia na podstawie nakazu
    prokuratorskiego.
    Sprawa wygląda następująco: pewnego ranka policja weszła do mojego
    mieszkania z nakazem zabezpieczenia komputerów i wszelkich nośników
    danych, które rzekomo miały brać udział z rozpowszechnianiu pornografii
    dziecięcej. W rzeczywistości nigdy nic takiego nie miało miejsca (nawet
    nie miałam oprogramowania p2p, którym miało to być wysyłane, ani nawet
    nie widziałam gdziekolwiek takich treści). Jedynym materiałem dowodowym
    był adres IP Neostrady!, który zmienia się dynamicznie i równie dobrze
    mógł należeć do kogo innego. I tak w jeden dzień zostałam pozbawiona
    całej mojej pracy - danych i narzędzia pracy (jestem informatykiem), co
    doprowadziło do załamania nerwowego i długotrwałej depresji. Mało
    brakowało a doszłoby nawet do próby samobójstwa, ale dzięki rodzicom na
    szczęście do tego nie doszło. Przez miesiąc byłam niezdolna do pracy (na
    zwolnieniu lekarskim), a do dnia dzisiejszego zdolność do pracy jest
    ograniczona. Od 3 miesięcy nie ma ze strony prokuratora żadnego odzewu,
    poza odrzuceniem zażalenia.
    Czy w takiej sytuacji w ogóle można coś zrobić? Drugie pytanie - czy na
    podstawie takiego nakazu wystawionego na inną osobę (abonenta linii)
    mają prawo zabierać sprzęt wszystkich domowników?

    Ania

  • 2. Data: 2008-12-04 16:45:50
    Od: r...@m...com

> [...]
    > podstawie takiego nakazu wystawionego na inną osobę (abonenta linii)
    > mają prawo zabierać sprzęt wszystkich domowników?

    Nóż się w kieszeni otwiera, gdy czytam takie akcje.
    Jakim prawem policja pozbawia człowieka jego mienia, bez zwracania kosztów?
    Komputerów za darmo nie rozdają, a dane na dysku bywają jeszcze cenniejsze.

    Jest milion sposobów by oszust podszywał się pod czyjeś IP,
    - przejęcie hasła i nazwy użytkownika neostrady,
    - przekierowanie IP ala proxy przez oprogramowanie typu kon trojanski,
    - najprostszy - wykorzystanie routera wifi abonenta np neostrady, często
    niezabezpieczonego, a nawet jakby, to są łamacze klucza wep.

    Myślę że w tym kraju trzeba samemu się zabezpieczać na własne sposoby, nie
    licząc na sprawiedliwość ze strony prawa, sądów, prokuratury, policji.

    Szyfrować wszystkie dyski np programem truecrypt,

    mieć 2 komputery, ten slużący do pracy dobrze ukryty, (jak laptop to można
    szybk ukryć w razie gdy zadzwonią do domu, zapewne przedstawiają sie jako
    gazownia czy elektrownia, więc każdą niezapowiedzianą wizyte nieznajomego
    należy tak traktować.) a na pokazówke policji w razie takiej akcji, jakiegos
    złoma pentium 1 z monitorem CRT nie wartego 50 zł nawet, ze sformatowanym
    dyskiem.

  • 3. Data: 2008-12-04 16:55:46
    Od: r...@m...com

    Samochodu (ewidentnego narzędzia przestępstwa i zagrożenia publicznego)
    pijakowi z 2 promilami zarekwirować nie mogą, ale komputer bezbronnemu
    człowiekowi na podstawie niczym nie udokumentowanego adresi IP owszem.

    bandyci i złodzieje a nie stróże porządku.

  • 4. Data: 2008-12-04 17:29:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@m...com pisze:

    > Myślę że w tym kraju trzeba samemu się zabezpieczać na własne sposoby, nie
    > licząc na sprawiedliwość ze strony prawa, sądów, prokuratury, policji.

    To albo zostać bandytą lub jakąś polityczną szychą - tych sądy bronią.

  • 5. Data: 2008-12-04 17:39:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "AnnS" <anns@[wytnijto]o2.pl> wrote
    > Drugie pytanie - czy na podstawie takiego nakazu wystawionego na inną
    > osobę (abonenta linii) mają prawo zabierać sprzęt wszystkich domowników?

    To zależy co jest przedmiotem określonym jako ten, którego szukają. Potem w
    zależności od sytuacji, jesli prawdopodobne jest, że rekwirując inne rzeczy
    znajdą to czego szukają lub inne rzeczy mogące być dowodem, to tak. Zresztą
    przyjeło się w doktrynie, że podczas przeszukania w pomieszczeniu można
    zabierać także inne rzeczy np. szukając broni można zabrać rzeczy mogące być
    narkotykami itd.

  • 6. Data: 2008-12-04 17:42:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    r...@m...com napisał(a) :
    > Nóż się w kieszeni otwiera, gdy czytam takie akcje.

    A z granatu sama zawleczka wypada.

    > Jakim prawem policja pozbawia człowieka jego mienia, bez zwracania kosztów?

    Polskim prawem.

    > Szyfrować wszystkie dyski np programem truecrypt,

    Koniecznie.

    > mieć 2 komputery, ten slużący do pracy dobrze ukryty, (jak laptop to można
    > szybk ukryć w razie gdy zadzwonią do domu,

    Gdy nocą, nakazem w drzwi załomocą... ;-)
    Dodatkowo robić regularnie backup i wynosić/wysyłać/przesyłać i
    przechowywać poza miejscem zainstalowania komputera. Oczywiście
    także zaszyfrowany.

    Do Ani:
    Przeszukaj archiwum grupy. Było wielokrotnie. W zasadzie nie masz
    żadnych szans na zadośćuczynienie, że nie powiem o utraconych
    dochodach, czy zdrowiu. Welcome to Poland.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 7. Data: 2008-12-04 18:12:39
    Od: r...@m...com

    > Witam

    > A z granatu sama zawleczka wypada.

    Granat to trzeba umieścić w obudowie komputera, w sposób powodujący przy
    nieuprawnionym otworzeniu obudowy - wyciągnięcie zawleczki...

  • 8. Data: 2008-12-04 18:13:11
    Od: marcin <m...@g...com>

    AnnS pisze:
> [...]
    > danych, które rzekomo miały brać udział z rozpowszechnianiu pornografii
    > dziecięcej. W rzeczywistości nigdy nic takiego nie miało miejsca

    Czego się czepiasz naszej dzielnej policji, guupia babo! Myślisz, że
    haki i statystyki to się same zrobią? Ktoś musi je robić by podziwiać
    mógł ktoś!

    M.

  • 9. Data: 2008-12-04 18:22:47
    Od: marcin <m...@g...com>

    Andrzej Lawa pisze:
    > To albo zostać bandytą lub jakąś polityczną szychą - tych sądy bronią.

    Czy ja dobrze wyczuwam sarkazm? Myślisz, że być przyzwyczajonym do
    immunitetu od odpowiedzialności i krytyki to łatwe brzemię? Myślisz, że
    łatwo było znaleźć w rodzinie kogoś, kto wprowadzi do kasty?

    To zamknij gębę i stosuj się do wyroków objawionych!

    M.

  • 10. Data: 2008-12-04 18:34:08
    Od: AnnS <anns@[wytnijto]o2.pl>

    marcin pisze:

    > Czego się czepiasz naszej dzielnej policji, guupia babo! Myślisz, że
    > haki i statystyki to się same zrobią? Ktoś musi je robić by podziwiać
    > mógł ktoś!
    >
    > M.

    Odnoszę wrażenie, że te statystyki właśnie ze stróżów prawa robią ich
    kombinatorami. Tam gdzie najłatwiej punkciki złapać tam idą, nieważne,
    czy dla dobra społeczeństwa, czy wręcz przeciwko mu.