  • Data: 2021-03-08 17:31:27
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-03-2021 o 16:44, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Bez sensu, ale:
    > -czasem nie zdazysz zdjac maseczki,
    > -jest katar, to bywa, ze "z nosa sie leje" ... bez kichania,
    > -zdejmiesz maseczke, aby wysmarkac sie w chusteczke .. jakie to
    > zagrozenie dla otoczenia ?

    przebywanie we własnych wydzielinach nie jest ani zdrowe, ani
    higieniczne. Dodatkowo, maseczka, jeśli dostaje zbyt wiele wilgoci traci
    swoje właściwości filtrujące.

    > Zdaje sie, ze te kropelki szybko opadaja, wiec dystans tez chroni.
    > I ponoc jeszcze wysychaja, co unieszkodliwia wirusa ...

    ale już wiemy, że nie tylko droga kropelkowa, choć ta jest dla wirusa
    najwygodniejsza. Tak odległość zwiększa bezpieczeństwo, ale jeśli
    przestrzeń wypełnia się wirusem stąd właśnie mówi się o wolnym
    powietrzu, że jest bezpieczniej, bo całość jest w stanie się rozrzedzić,
    przez co jest mniej groźne.

    > Zauwaz, ze jeszcze mamy sporo zgonow "bez covid".
    > I nie wiadomo - nie bylo testu, wiec nie rozpoznano, czy ucierpialy inne
    > dziedziny medycyny, i stad zgony ... bo np karetki zamiast jezdzic po
    > pacjentow to czekaja pod szpitalem na przyjecie poprzedniego pacjenta.

    zgadza się, cały czas to powtarzam, zresztą w filmie też jest o tym.
    Jest też o tym, ze badanie osoby bez objawów jest bez sensu, bo osoba
    zaraża w zasadzie podczas kilku pierwszych dni objawów. Bezobjawowe
    osoby nie zakażają, a wirusa test może nam wykazać jeszcze wiele dni po
    przejściu wirusa. Stąd wielu lekarzy twierdzi, że nie ma sensu
    testowanie osób bez objawów, bo to jedyne paraliżuje służbę zdrowia.
    Zresztą część wyników jest błednie pozytywnych i taka osoba trafiając na
    oddział covidowy ma szanse się dopiero się zarazić.

    --
    http://zrzeda.pl