  • Data: 2024-01-13 12:13:58
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Akarm <A...@w...pl> pisze:

    > Powtórzę, może kiedy przeczytasz jeszcze raz, to coś dotrze:
    >
    > Trybunał Konstytucyjny _nie_ jest od osądzenia, kto ma rację w jakimś
    > sporze, kto postąpił zgodnie z prawem a kto nie.
    > Trybunał Konstytucyjny ma za zadanie oceniać, czy akt prawny jest
    > zgodny z konstytucją.
    > Dodatkowo: nie ma też kompetencji do oceniania uprawnień prezydenta USA.
    >
    > Jeśli nadal tego nie rozumiesz, to przeczytaj jeszcze raz, i jeszcze
    > raz, i jeszcze...

    Uprawnienie prezydenta USA wzmiankuje po to żeby bardzo bezczelne syny
    nie rżnęły głupa co *MUSI* wynikać z fundamentalnych zasad prawnych w
    kwestii doprecyzowania/ograniczenia prawa łaski prezydenta RP3.

    Jak rżniesz głupa to zapytam wprost: Kto jest oceniania co obejmuje a
    co nie prawo łaski prezydenta RP zapisane w konstytucji?
    A w szczególności czy prezydent może ułaskawić przed skazaniem a nawet w
    trakcie procesu (przed prawomocnym wyrokiem).
    A jak chcesz po prawniczemu: TK może będzie orzekać ogólnie ale
    przełożenie na konkretną sprawę/sprawy powinno być jak ktoś nie będzie
    leciał Sienkiewiczem/Falandyszem. <ironia> Głęboko wierzę że rząd
    D. Tuska (PO) to potrafi powtarzać. </ironia>

    Ja jestem za odebraniem prezydentowi RP prawa łaski w ogóle.
    Niech się sedziostwo regularnie wkopuje jako efekt uboczny.
    Niech nikt nie będzie mógł ułaskawić Sienkiewicza.

    Głęboko wierzę że Konstytucja RP3 będzie dalej w takim poważaniu jak
    wtedy gdy TK dał Sejmowi czas na dostosowanie konstytucyjki z
    wyrażonym (dawniej) wprost zakazem ekstradycji do Umowy Międzynarodowej
    (Traktatu Akcesyjnego UE).

    --
    A. Filip