eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBadpixel w nowym aparacieRe: Badpixel w nowym aparacie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Date: Thu, 25 Oct 2007 08:33:08 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <ffpdbj$ctr$1@inews.gazeta.pl>
    References: <g...@n...chmurka.net> <ffouf8$fa5$3@inews.gazeta.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-7194.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1193294003 13243 84.40.137.26 (25 Oct 2007 06:33:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Oct 2007 06:33:23 +0000 (UTC)
    X-User: marcin-ka
    In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:679528 pl.soc.prawo:493735
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Wysocki pisze:

    >>> Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
    >>> online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
    >>> na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
    >>> od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
    >>> doświadczenia?
    >>>
    >> Może jednak lepiej zacząć od sklepu?
    >
    > Już raz była przeprawa z FotoJokerem (fakt że z inną placówką) odnośnie
    > badpixela na wyświetlaczu innego aparatu (PowerShota A630) - bezskutecznie.
    > Jakich argumentów używać w rozmowie z nimi, jakby znowu nie chcieli przyjąć
    > aparatu (bo w końcu to jest mniej niż 0,01% powierzchni)?

    Zapis o 0,01% znajduje się w gwarancji, tak? Wobec tego rozmawiaj ze
    sklepem jako klient, którego żaden ze sprzedawców nie uświadomił, że
    sprzedawany przez nich przedmiot może mieć wady w rodzaju
    niedziałającego poprawnie na części swojej powierzchni wyświetlacza. To
    jest właśnie niezgodność towaru z umową, jaką ze sprzedawcą zawiera
    kupujący, i wynikająca z niej odpowiedzialność pierwszego wobec
    drugiego. Innymi słowy przy zakupie online powinno być czarno na białym
    napisane, że LCD może mieć np. 5 walniętych subpikseli, a matryca 3, i
    to obok siebie, i że jest to normalne. Jeśli nie ma tych informacji na
    stronie sklepu, na opakowaniu produktu czy jego ulotce reklamowej, to
    sprzedawca zataił informacje, których kupujący nie mógł być świadomy w
    chwili zawarcia umowy kupna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1