    Subject: Re: BTC dla początkujących
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 27 Apr 2019 20:43:39 +0200

    W dniu 27.04.2019 o 20:03, J.F. pisze:

    > Jesli wlasciciel zmarl i nie mial spadkobiercow, to przechodza od
    > razu. No chyba, ze zapisal w testamencie Gminie Zydowskiej. Ale
    > raczej nie zapisal.

    Gmina Żydowska n ie ma osobowości prawnej, więc spadkobiercą być nie
    może. Problemem po wojnie był fakt, że Niemcy nie wydawali aktów zgonu,
    więc for,alnie Ci ludzie żyli przez jakiś tam czas konieczny do uznania
    za zmarłego. Potem trrzeba by było przeprowadzić postępowanie w sprawie
    uznania za zmarłegoi, a dalej przejąć na Gminę. Komuniści mieli to w
    d...ie.

    > A swoja droga - Warszawa tak zniszczona w czasie powstania, a ksiegi
    > ocalaly ? Zreszta czy ksiegi takie istotne, jesli "panstwo" zabralo
    > na podstawie ustawy czy dekretu ?

    Moje prywatne zdanie jest takie, że z upływem lat 30 należałoby uznać,
    że doszło do zasiedzenia w złej wierze i uciąć wszelkie dyskusje.

    > "modernizacje" najpierw byly socjalistyczne - czyli jak podzielic
    > piekne mieszkanie na trzy rodziny. Potem tez nie zawsze dbano chocby
    > o dachy - tzn nie ma czas, o elementy wykonczenia.

    Ake z czasem przykładowo budowane łazienki w każdym lokalu, co nie było
    standardem przed wojną.

    > Przez panstwo, na podstawie dekretu ? No coz, moze i w zlej wierze
    > tylko 30 lat ... ale cos mi sie nie podoba. Z drugiej strony - gdyby
    > tak te wszystkie przedwojenne majatki oddac, co by sie z krajem
    > stalo. Ale czemu Kosciol i Zydzi maja stanowic wyjatek ?

    Ja osobiście uważam, że De3kret o przejęciu mienia porzuconego był
    najlepszym rozwiązaniem. Ale jeśli już uznać go za zły, no to pozostaje
    zasiedzenie. We wszystkich krajach na świecie takie coś działa.