  • Data: 2010-08-25 21:10:52
    Temat: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-25 22:36, scream pisze:

> [...]
    > tańszych na rynku o ile nie najtańsze.
    > Drukarka zawiesza się losowo, nie wiąże się to z żadnym konkretnym
    > przypadkiem czy sytuacją. Po prostu co któryś paragon po wysłaniu przez
    > program sygnału do drukowania paragonu drukarka nie reaguje i muszę
    > poczekać 30-40-50 sekund aż zacznie drukować. Tak, jakby ktoś odłączał
    > kabel, a potem podłączał i działa. Dodatkowo w 1/20 przypadków z w/w
    > opóźnieniem wiąże się wystąpienie błędu nr 7, co wg instrukcji obsługi
    > (wybacz - cytuję z pamięci) oznacza przepełnienie bufora czy jakoś tak.
    Opisujesz dokładnie ten sam problem, który miał z tą drukarką program
    SubiektGT. Problem polega na przepełnianiu bufora drukarki w przypadku
    zbyt wielu pozycji na paragonie, ewentualnie w przypadku gdy nie
    zostanie wyczyszczona kolejka UARTA. Mam podejrzenie graniczące z
    pewnością, że podobny problem może występować w programie Small Business.

    Możesz spróbować przetestować to tak jak opisano tutaj:
    http://www.symplex.pl/www/pom/porady/transmisja.htm
    sprawdzając przy okazji ustawienia komunikacji z kasą.

    > Z serwisu przyjechała do mnie 20-letnia blondynka z tipsami na dłoniach
    > i... wymieniła bezpiecznik tłumacząc, że to usunie problem. Akurat
    > bezpiecznik ma to do siebie, że albo działa, albo nie działa, no ale
    > zakładam że ona tego nie wiedziała i działała w dobrej wierze :) Tak
    > wygląda serwis drukarek w tej firmie.
    Weź Ty zmień ten serwis...

    > Ale w jaki sposób mam to sprawdzić? Producent twierdzi, że nie spotkał się
    > z takim przypadkiem, zresztą w każdym innym aspekcie program działa
    > prawidłowo więc nie sądzę, żeby akurat w kluczowym miejscu (czyli w
    > drukowaniu) ktoś popełnił jakiegoś buga. Program istnieje na rynku od X lat
    > i używa go masa sklepów.
    Błędne założenie. Niektóre programy mają dedykowane sterowniki do
    każdego obsługiwanego urządzenia fiskalnego, ten ma generyczny dla
    wszystkich. Jak coś jest do wszystkiego....Spróbuj wyłapać jakieś
    powtarzalne warunki występowania błędu, zwracając uwagę właśnie na ilość
    pozycji na paragonach.

    > No to jak w końcu? Jedni i drudzy mi mówią, że to ja muszę płacić :)
    Skoro tak mówią to tak jest, to zależy od polityki firmy i zasad
    współpracy z serwisami.
    Następnym razem kupisz Innovę Profit albo Elzab Omegę, a jak Ci starczy
    kasy to kup Posnet Thermal i wtedy na 100% zapomnisz o problemach. Tylko
    że to kosztuje trochę więcej niż 2k. Kasa to nie tylko urządzenie, ale
    właśnie kompetentny serwis znający urządzenie i przepisy. Z ciekawości,
    powiedzieli Ci że masz zgłosić fiskalizację do US?

    --
    MZ