  • Data: 2010-08-25 20:36:19
    Temat: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 11:32:45 +0200, Michał Gut napisał(a):

    > jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej
    > ręki:)

    Świetnie :)

    > cos mi się nie do końca chce wierzyć,że ci się drukarka zawiesza x razy
    > dziennie. Drukarka fiskalna ma to do siebie ze współpracuje z programem
    > magazynowym - on może być spaprany. Drukarka generalnie w teorii może się
    > zawiesić, natomiast są to raczej teoretyczne rozwazania. Nie slyszalem o
    > zanym przypadku.

    Drukarka to Elemis Giga, czyli urządzenie w cenie poniżej 2k, jedno z
    tańszych na rynku o ile nie najtańsze. Funkcjonalnie najprostsze co może
    być, ale akurat to mi pasowało i takie kupiłem. Naiwnie myślałem, że im
    prostsze tym trwalsze i mniej się może popsuć. Współpracuje z programem
    Small Business firmy Symplex; akurat program może i ma lekko archaiczny
    wygląd i operuje na DBFach, ale za to działa bardzo szybko i jest banalny w
    obsłudze, a przy tym tani jak barszcz w porównaniu do innych z takimi
    możliwościami, więc nie narzekam. Program IMHO działa prawidłowo.

    Drukarka zawiesza się losowo, nie wiąże się to z żadnym konkretnym
    przypadkiem czy sytuacją. Po prostu co któryś paragon po wysłaniu przez
    program sygnału do drukowania paragonu drukarka nie reaguje i muszę
    poczekać 30-40-50 sekund aż zacznie drukować. Tak, jakby ktoś odłączał
    kabel, a potem podłączał i działa. Dodatkowo w 1/20 przypadków z w/w
    opóźnieniem wiąże się wystąpienie błędu nr 7, co wg instrukcji obsługi
    (wybacz - cytuję z pamięci) oznacza przepełnienie bufora czy jakoś tak.

    (...)
    > Serwis gada bzdury (zakładam,że zasada dzialania producent-serwis jest taka
    > sama jak u mnie) bo serwis dostał już kasę za to, że będzie prowadził serwis
    > GWARANCYJNY. Do serwisu fabrycznego sie leci jak jest problem ktorego
    > serwisant nie moze zidentyfikować lub problem dotyczy modułu
    > fiskalnego(serwisant autoryzowany nie ma prawa się do niego dotykać).

    Z serwisu przyjechała do mnie 20-letnia blondynka z tipsami na dłoniach
    i... wymieniła bezpiecznik tłumacząc, że to usunie problem. Akurat
    bezpiecznik ma to do siebie, że albo działa, albo nie działa, no ale
    zakładam że ona tego nie wiedziała i działała w dobrej wierze :) Tak
    wygląda serwis drukarek w tej firmie.

    > Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w
    > drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej
    > dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).

    Ale w jaki sposób mam to sprawdzić? Producent twierdzi, że nie spotkał się
    z takim przypadkiem, zresztą w każdym innym aspekcie program działa
    prawidłowo więc nie sądzę, żeby akurat w kluczowym miejscu (czyli w
    drukowaniu) ktoś popełnił jakiegoś buga. Program istnieje na rynku od X lat
    i używa go masa sklepów.

    > Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna.
    > Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz
    > nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.

    No to jak w końcu? Jedni i drudzy mi mówią, że to ja muszę płacić :)

    > Strzelam: Innova? trafilem?

    Nie. Innovę chciałem kupić.

    --
    best regards,