  • Data: 2010-08-25 15:04:59
    Temat: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-25 16:13, Michał Gut pisze:

    > w praktyce male firmy maja 10 towarow na krzyz (akcesoria, buty, buty
    > dzieciece itd) co nie do konca jest prawidlowe (wg jakiejs tam
    > interpretacji us wskaal ze nazwa musi jednoznacznie wskazywac na dany
    > towar, co imo jest bez sensu bo wolno ci sprzedac kilka towarow pod
    > jedna pozycja paragonowa jesli ich stawka vat jest taka sama - moim
    > zdaniem sprzecznosc).

    Nenene:) Jeśli sklep jest wielobranżowy i ma obuwie, ciuchy, galanterię
    itp to ok, można sprzedawać np. dowolne buty męskie jako "buty męskie",
    "buty damskie", "buty dziecięce", "pasek", "torebka damska", "bluzka"
    itp. z otwartą ceną, o ile VAT się zgadza. Ale jeśli kontrola udowodni,
    że np sklep ma tylko buty, to niestety wg US masz obowiązek mieć
    wklepane to w kasę dość szczegółowo, np "buty męskie pełne xxx". To
    wychodzi bardzo mocno np. w sklepach spożywczych (np. nie można
    sprzedawać wszystkich batoników jako baton, trzeba rozróżniać), ale tam
    o wiele bardziej się opłaci importować bazę towarów z programu bo potem
    sprzedaje się przez kod kreskowy. No i kwestia raportowania, jednak im
    bardziej szczegółowa baza PLU tym łatwiej się połapać co schodzi a co
    nie i zarządzać magazynem. W sofcie do kas Elzabu to zawsze było fajne,
    że raportów tam jest dużo i przydatnych. Dlatego próbowałem się
    dowiedzieć co pytający chce sprzedawać i jak i czy planuje np. czytnik i
    czy chciałby mieć współpracę z komputerem. Tak czy owak chyba obaj
    jesteśmy zgodni że powinna mu się sprawdzić Elzab Jota. Oby tylko dobry
    serwis trafił :)

    --
    pozdrawiam
    MZ