  • Data: 2005-06-02 21:58:33
    Temat: Re: Autor pracy magisterskiej
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Student wrote:
    > Teraz moje pytanie 1: Czy promotor może uznawać się
    > za współautora pracy (na podstwie argumentu, że promotor
    > jako "monitorujący" przebieg prac jest również autorem).

    Nie.
    Żeby być autorem pracy musiałoby jego nazwisko być na pracy.
    A gdyby było to byś oblał magisterkę, bo praca ma być twoja, a nie
    promotora.

> [...]
    > artykuł samodzielnie (ale pod nadzorem promotora - nadzór typu
    > "artykuł jest ok, to spróbujemy go opublikować tu i tam") na temat
    > przedmiotu swojej pracy (np. programu komputerowego) i artykuł
    > ten zostanie opublikowany w jakimś piśmie specjalistycznym/czasopiśmie
    > (np. po to, żeby "mieć coś interesującego na koncie" podczas obrony),
    > to czy promotor może żądąć, by jego nazwisko pojawiło się obok nazwiska
    > studenta (jako nazwisko współautora - ponownie na podstawie twierdzenia,
    > że skoro promotor jest współautorem pracy magisterskiej to również i tego

    Jeżeli pisałeś go samodzielnie, to promotora nie musisz umieszczać jako
    autora.
    tylko spróbuj się postawić i nie umieścić jego nazwiska
    a jak umieściłeś, to jest współautorem i potem żadne cuda już nie pomogą.
    zwykle jednak nie jest tak, że artykuł napisałaś samodzielnie, zawsze
    jakiś wkład promotora w ten artykuł jest. wówczas wypadałoby aby jego
    nazwisko w artykułe się pojawiło.
    Liczy się również kolejność występowania nazwisk, czyli twoje pierwsze
    (he he, spróbuj to wywalczyć), promotora drugie.

    > Czy promotor może mieć takie roszczenia?
    może, może też chcieć kazać ci pozamiatać swój własny ogródek, lub
    wyporwadzić psa.

    > Jeśli nie, to czy istnieją jakieś konkretne akty prawne, które to
    > regulują?

    nie za bardzo wiem co mają regulować.
    Autorem artykułu jest ten czyje nazwisko na artykule się znajduje. Tyle
    regulują akty prawne.
    A czyje nazwisko na artykułe się znajdzie reguluje już prawo pięści.