  • Data: 2005-06-03 15:48:04
    Temat: Re: Autor pracy magisterskiej
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > Mamy taką sytuację: student pisze pracę magisterską na uczelni
    > państwowej (technicznej), oczywiście pod nadzorem promotora, który
    > zaproponował
    > temat, przedstawił wizję efektu końcowego i udzielił jakichś materiałów.
    > Zaznaczmy jeszcze, że praca ta jest niebanalna i dość nowatorska
    > w dziedzinie, której dotyczy.
    > Teraz moje pytanie 1: Czy promotor może uznawać się
    > za współautora pracy (na podstwie argumentu, że promotor
    > jako "monitorujący" przebieg prac jest również autorem).

    Z tony w jakim to piszesz, wynika iż promotor rości sobie prawo do
    współautorstwa dzieła, jeśli tak jest szczerze Ci współczuję i ubolewam, że taką
    katedrę wybrałeś i takiego promotora, który nie potrafi docenić faktu, iż
    student, który jest w jego katedrze pisze niebalaną pracę a jego nazwisko
    znajdzie się na pierwszej stronie tej niebanalnej pracy wpisane w formule ...

    Praca magisterska napisana w katedrze NAZWA Uniwersytetu NAZWA pod kierownictwem
    IMIE I NAZWISKO PROMOTORA.

    Kolejny problem to wykorzystanie materiałów udostępnionych przez promotora,
    tutaj musisz uważać, jeśli sprawy zabrną aż tak daleko, na prawo autorskie czyli
    rzecz któa jest bardzo istotna, aby nikt w przyszłości nie zarzucił Ci plagiatu,
    jeśli więcotrzymałeś materiały udostępnione przez promotoraa, ktoś musi być ich
    autorem powołuj się więckażdorazowo na tego autora czy to jest promotor czy
    tojest osoba trzecia.