  • Data: 2004-11-15 16:33:40
    Temat: Re: Aukcje internetowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    t...@p...onet.pl wrote:

    > być ustna (jeżeli program kosztuje mniej niż 2 000 zł), wysyłając program
    > wystawiam rachunek do umowy o dzieło, bez podpisu odbiorcy i tu pojawia się
    > problem którego nie mogę rozwiązać (kto odprowadza podatek?).

    W przypadku dwóch osób prywatnych? Sugeruję po prostu spytać się w swoim
    US, jak to najprościej załatwić. Nie chce mi się wczytywać w przepisy
    podatkowe, ale podejrzewam, że sytuacja jest analogiczna, jak w
    przypadku umowy kupna-sprzedaży np. samochodu (czyli US nie interesuje,
    kto wpłaci, byle by zostało wpłacone). Ponieważ Ty będziesz miał (jak
    dobrze pójdzie) większą liczbę takich operacji, a kupujący musieliby
    specjalnie iść do US, IMHO lepiej będzie zorganizować to tak, że
    papierki wypełniasz i przelewy na konto US robisz Ty.

    Tak na marginesie: odprowadzasz zaliczkę na podatek. Potem (po
    rozliczeniu rocznym) dostajesz zwrot lub dopłacasz...