  • Data: 2009-05-13 19:29:32
    Temat: Re: Aukcja na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janek pisze:

    > kosztami

    > Wynikło kilka problemów:
    >
    > Okazuje się że nie mogę wcześniej złożyć pozwu cywilnego jeżeli wpierw nie
    > będzie tzw. formalnego wezwania do zapłaty. Korespondencja e-mail nie jest
    > ponoć honorowana przez sąd.

    A kto Ci tak powiedział? Obowiązek wzywania do zapłaty występuje
    tylko w postępowaniu gospodarczym, czyli jeśli powodem i pozwanym są
    firmy. W innych przypadkach można pozywać bez wezwania. Ryzykuje się
    tylko tym, że jeśli pozwany przy pierwszej czynności uzna powództwo, to
    trzeba będzie mu zwrócić poniesione w związku ze sprawą koszty.

    > Co do samego wezwania przeczytałem ze podając kwotę roszczeniową nie można w
    > nim (wezwaniu) uwzględniać innych kosztów takich jak koszty odsyłki towaru
    > itp.

    A kto zabroni? Czegoś się naczytał? :)

    --
    Liwiusz