  • Data: 2003-06-17 20:06:52
    Temat: Re: Art193KK a Art191KK
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bcnrev$7cr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > zbyt malo szczegolow podales

    Wątek "wtargniecie do mieszkania i naruszenie nietykalnosc" z 1 czerwca.

    Tam jest właściwie kompletny opis zajścia.

    [ciach]

    > bzdura. zawsze mozna zmienic - uzupelnic zarzuty. wszczecie
    > postepowania z okreslonego artykulu nie oznacza, ze trzeba je
    > z tego artykulu zakonczyc

    Muszę się jeszcze wiele nauczyć :)

    ATSD to jeszcze większy 'kit' usiłowali mi tam wtedy wcisnąć (że niby to ja
    podpadam po 191, że nie chciałem tej furiatki wpuścić - a prawa do
    zamieszkiwania nie ma,).

    [ciach]

    > wszystko zalezy od okolicznosci zdarzenia. istotna roznica miedzy 193
    > a 191 kk jest taka, ze w 191 musi wystapic zmuszanie innej osoby pod
    > wplywem grozby bezprawnej lub przemocy. przy 193, przestepstwo
    > moze byc popelnione tylko w miejscu wymienionym w tym artykule.
    > a wdarcie sie np do mieszkania to kazde wejscie sprawcy do mieszkania,
    > niezaleznie od tego, w jaki sposob sprawca dostal sie do mieszkania i
    > czy stosowal przy tym przemoc lub grozbe bezprawna.

    No cóż - jak opisałem, wdarli się siłą, gróźb używali a jak już się wdarli,
    usiłowali furiatkę mi wprowadzić (ponownie: wcześniej żądali ode mnie, żebym
    się jej podporządkował).

    Swoją szosą prowadzę jeszcze małe śledztwo ;) bo ten bandzior parę lat temu
    (lata 90-te, tylko nie wiem dokładniej, które) uwięził w harcówce (w
    piwnicy) harcerzy (dzieci) bo coś tam rozrabiały (hałasowały, traskały
    drzwiami - no owszem, sam czasem im zwaracam uwagę, ale bez przesady).

    Jak myślisz - jeśli się jeszcze nie przedawniło (10 lat,) i znajdę świadków
    (teraz być może ofiary byłby już pełnoletnie), którzy byliby skłonni zeznać,
    są szanse na przywalenie mu z Art.189 KK?