eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt. 118. [Terminy przedawnienia]Re: Art. 118. [Terminy przedawnienia]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder2.eternal-september.org!news.
    eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 118. [Terminy przedawnienia]
    Date: Fri, 8 Nov 2024 12:00:09 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 38
    Message-ID: <vgkqvp$35vm4$1@dont-email.me>
    References: <vgfg0m$22nck$1@dont-email.me> <vgg2c2$reb$3@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 08 Nov 2024 12:00:10 +0100 (CET)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="d16ad02122c55a0fc642bde1795fd853";
    logging-data="3342020";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+ORvG5wbaCDKjOjit21UEt"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:2VQy3DI4PZs/OWkmbRfoAQK16Gw=
    In-Reply-To: <vgg2c2$reb$3@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:859428
    [ ukryj nagłówki ]

    On 06.11.2024 16:35, Robert Tomasik wrote:
    > Może wysłać i po wystawieniu musi zapłacić od niej VAT. Natomiast
    > szczęśliwy posiadacz zawiasów może jej nei zapłacić uznając, ze
    > rozliczyli się. Teraz wystawca faktury musi udowodnić przed sadem, że
    > takie roszczenie istnieje w ogóle. Faktura sama w sobie nie rodzi
    > zasadności roszczenia. Ona go dokumentuje.

    A PGE też musi udowodnić jeżeli nie opłacę czy z pozycji siły -
    udowodnić może i by musieli, ale najpierw odetną zasilanie?

    Tutaj nawiążę do przypadku sprzed 3-4 lat, gdy kolejna miesięczna
    faktura przyszła tak 2-2,5x większa niż się spodziewałem. Patrzę na FV i
    rozpiskę, a tam stan licznika większy niż faktycznie pokazuje u mnie w
    skrzynce.

    Przelałem połowę kwoty z faktury i zgłosiłem reklamację przez ich serwis
    internetowy. Oni na tych fakturach dają termin ~7 dni na opłacenie i
    mniej więcej po takim czasie dzwoni telefon. Odbieram, po drugiej
    stronie pani z PGE Dystrybucja. Pyta się bo za kwota mniejsza niż na
    fakturze została zaksięgowana. Tłumaczę jej wszystko i słyszę w
    odpowiedzi - Ale to musi pan przelać całość, po rozpatrzeniu reklamacji
    zostanie wystawiona faktura korygująca i będzie pan miał nadpłatę. Nie
    może pan tak robić bla bla...bo panu prąd odetną (pamiętam że sezon
    letni był wtedy).

    Przypomniał mi się artykuł sprzed kilku dni -
    https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/gigantyczny-rachun
    ek-za-prad-katastrofa-st8147844

    Duże rachunki, reklamacje odrzucane, dopiero gdy się media
    zainteresowały to Enea przyznała że faktycznie był błąd i pan ma...40
    tys zł nadpłaty x-D

    Ciekawe czy mu teraz przeleją z odsetkami czy potraktują jak darmowy
    kredyt od "frajera".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1