    From: Arek <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aresztowanie i osadzenie w areszcie sledczym
    Date: Mon, 06 Oct 2003 18:47:07 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.190

    Robert Tomasik rzecze:
    > No to co im przeszkadza pokazać dowody osobiste policjantom.
    > Zapiszą dane i sobie pójdą. Czy komuś spadnie od tego korona z głowy?

    W tym momencie wymiękłem.
    Wybacz, ale to co napisałeś to jest właśnie wypowiedź niewolnika.

    > Od mierzenia bronią w kierunku podejrzanie wyglądających osób żadnej z
    > tych osób nie spadł jeszcze włos z głowy.

    Spadł nie tylko włos, ale i stracili życie.

    > Zaś wielu policjantów zginęło od
    > kul podejrzanie wyglądających osób tylko dla tego, że nie mierzyli
    > zawczasu w ich kierunku. I dokąd społeczeństwo tego nie zrozumie, dotąd
    > będzie dochodzić do nieszczęść.

    Najlepiej jakby policjanci od razu strzelali, prawda?
    Bo przez to, że pierwsi strzelali tamci zginęło dwóch policjantów.

    > Na podstawie Ustawy o Policji, bodaj art. 15, bo nie chce mi się
    > sprawdzać.

    No dyć mówię - państwo policyjne.

    > Kurcze, skąd Ty masz takie informacje.

    A tak wróble ćwierkały.

    > Pytanie za ogólne, więc trudno na nie odpowiedzieć. Z reguły dla tego, że
    > choć pokrzywdzony wskazuje sprawcę, to nie sposób tego udowodnić. Czasem
    > dla tego, że choć pokrzywdzony czuje się pokrzywdzony, to jednak nie
    > doszło do przestępstwa. A czasem dla tego, że trafili na niedouczonego
    > Policjanta czy prokuratora. Ale to nie powód, by wprowadzać anarchię.

    Między anarchią a państwem policyjnym są normalne rozwiązania.

    > Co Ty z tymi 2.000 zł? Już Cię prosiłem, byś to najpierw sprawdził.

    A Ty co się tak uczepiłeś tych 2 tys. jak spódnicy?

    > Rezon to odzyskali, jak odstrzelono kilku "postrzelonych" polityków

    czyli niby kogo?

    > i Komendanta Głównego Policji. wówczas to dopiero elity władzy zrozumiały,
    > że ta droga prowadzi do nikąd.

    Jaka droga? Podstawowych swobód obywateli?

    > Spójrz w historię i zauważ, że często, gdy pojmowano wolność na Twój wzór
    > dochodziło do nieszczęść. To dowód na to, że jednak trzeba to inaczej.

    Spoglądam i na historię i na teraźniejszość i stwierdzam, że do nieszczęść
    zawsze dochodziło, na dodatek tym większych im bardziej policyjne lub totalitarne
    było/jest państwo.

    > Z czasów komuny, to było - jak pamiętam - 5.000 zł. policjant w patrolu
    > zarabia coś koło 1.300 zł.

    Ja pamiętam 2000, ale to zupełnie nieistotne.

    Widzę, że jesteś z tych co są za zamordyzmem, więc nie ma sensu dalej
    tego wątku ciągnąć. Ockniesz się jak Ciebie to dotknie .

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek