  • Data: 2003-10-06 20:06:02
    Temat: Re: Aresztowanie i osadzenie w areszcie sledczym
    Od: Arek <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik rzecze:
    > Zapisanie moich danych przez policjanta będzie trwać góra 5 minut i pewnie

    Policjant NIE POWNIEN MIEĆ CZELNOŚCI poprosić Cię o podawanie danych,
    a już tym bardziej o dowód osobisty, jeśli nic nie przeskrobałeś.

    To jest właśnie prezentacja mentalności niewolnika, pozwalanie by ktokolwiek
    miał prawo do Twojego czasu bo ma taki kaprys.

    > I pewnie tylko z tego powodu, że siedział grzecznie i czekał, jak

    Tak. Tylko z tego powodu, że komuś opsnął się palec na spuście, czy też
    z powodu tego, że "każda broń raz w roku raz strzela".

    > A to przegięcie w drugą stronę. Choć jestem na przykład zdania, że w
    > Polsce powinno być dozwolone użycie broni w celu zatrzymania uciekającego
    > samochodu. Oszczędziłoby to wielu niebezpiecznych pościgów. I to już nie

    Jasne. Tylko, że przez takie dozwolenie zginęła już młoda kobieta zastrzelona
    przez "gorliwego" policjanta. Ale co tam - nie moja to tragedia, prawda?
    A kule też są inteligentne i będą trafiały tylko w samochód a nie komuś
    do mieszkania lub kogoś idącego chodnikiem...

    > No to ten świat jest policyjny, a nie nasze państwo. Pokaż mi kraj w
    > którym policjant nie ma prawa wylegitymować przechodnia.

    W. Brytania, Australia. Tam nawet dowodów nie mają i meldunków.
    I żyją.

    > To zależy co uznać za normę.

    > Zajrzyj do gazet z pierwszej połowy lat 90-tych, jak to co raz jakaś
    [..]
    > zabijali, ale kilku pomniejszych radnych poleciało.

    Ależ i nic się nie zmieniło, poza brutalizacją gangsterów.
    Ale tak to właśnie idzie - brutalizacja policji - brutalizacja gangsterów.
    Nieszanowanie godności ludzkiej przez policję - jeszcze większa inflacja ludzkiego
    zdrowia i życia wśród przestępców.
    Tyle, że resortom w to graj bo przerażeni ludzie beczą jak barany - "zamknijcie
    nas w klatkach, gryźcie, ale nie dajcie tym wilkom ! "

    > A jakie Twoje swobody niby naruszają. I to podstawowe.

    1. Prawo do prywatności - dowolny wgląd do kont, legitymowanie.
    2. Prawo do intymności - rewizje bez nakazów, podsłuchy.
    3. Prawo własności - zajmowanie forsy urzędniczymi decyzjami.
    4. Zasadę domniemania niewinności - trzeba udowadniać swoją niewinność, a nie, że
    urzędnicy i oskrażyciele muszą udowodnić winę, skąd ma się kasę itp. itd.
    5. Prawo do obrony - koszmarnie drodzy adwokaci,wydawanie wyroków bez obrony,
    uznawanie za doręczone pisma wysłanego w dowolne miejsce i nieodebranego itp. itd.

    Można wymieniać tak jeszcze długo.
    Zaiste nie wiem jakiej PODSTAWOWEJ zasady PRAWORZĄDNOŚCI nasze Państwo nie gwałci!

    Arek