  • Data: 2006-05-02 20:05:18
    Temat: Re: Apelacja
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Bo jak byś myślał, to byś teraz nie marudził.
    Przecież nie marudzę tylko dyskutuję na poważnym forum.

    > Więc ja stawiam tezę, że sąd cię słusznie skazał :)
    Tutaj poczekamy na prawomocne rozstrzygnięcie sądu może polskiego, może w
    Strasburgu. Przegram, to zaproszę na kolację ...

    > A odpowiedź jest taka że nie ma takiej możliwości.
    Tak, w tym tonie się już ktoś wypowiadał, ale podobno był jakiś precedens.
    Jeśli nie to żałuję.

    Tak, jeszcze raz:
    "§ 2. Wniosek o wyłączenie sędziego, zgłoszony na podstawie § 1 po
    rozpoczęciu przewodu sądowego, pozostawia się bez rozpoznania, chyba że
    przyczyna wyłączenia powstała lub stała się stronie wiadoma dopiero po
    rozpoczęciu przewodu"

    Gdybym już na rozprawie wiedział, że "ten" sędzia ze spraw karnych, które
    roztrzygał na rzecz stowarzyszenia,którego z kolei prezesem jest żona
    oskarzyciela ( skarżącego mnie) - udzielał pieniężnych nawiązek - z
    pewnością skorzystałbym z tego paragrafu . (Dowiedziałem się o tym po
    przyjęciu apelacji).

    Mam natomiast wątpliwości czy samo odrzucenie wniosku o powołanie biegłych
    i wniosków dowodowych już wyczerpuje znamiona art 41 § 2 ? Może to taki styl
    pracy sędziego ufnego w swoją nieomylność?
    Jednakże moim zdaniem te okoliczności, znakomicie stworzyły przesłankę do
    złożenia apelacji z zarzutem stronniczości właśnie.
    pzdr
    JZS