  • Data: 2007-08-29 08:07:51
    Temat: Re: Aneks do umowy o pracę - ignorancja pracodawcy.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 28 Aug 2007 11:53:54 +0200, Krzysiek napisał(a):

    > według mnie znajdzie tu zastosowanie art.42kp - wypowiedzenie
    > zmieniające warunki płacy i pracy; winno ono nastąpić na piśmie;
    > pracownik może odmówic ich przyjęcia i wowczas umowa o prace rozwiązuje
    > sie z upływem okresu dokonaego wypowiedzenia; jeżeli przed upływem tego
    > okresu pracownik nie wyraził żadnego stanowiska w sprawie wypowiedzenia
    > warunków płacy i pracy, wówczas poczytuje sie, że wyraził zgodę na te
    > warunki; pismo pracodawcy o wypowiedzeniu winno zawierać pouczenie w tym
    > zakresie - jego brak skutkuje tym, że pracownik może wypowiedzieć w
> [...]

    Według mnie wygląda to nieco inaczej. Ernest74 nie złożył pracodawcy
    oświadczenia o odmowie przyjęcia wypowiedzenia zmieniającego. Jeśli na tym
    wypowiedzeniu nie było pouczenia, to miał na to czas do końca okresu
    wypowiedzenia. Teraz jest już po terminie. I dlatego uważa się, że te
    warunki przyjął.

    Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.

    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane, jeżeli
    pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.

    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków
    pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu dokonanego
    wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia
    nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa
    się, że wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy wypowiadające
    warunki pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie
    braku takiego pouczenia, pracownik może do końca okresu wypowiedzenia
    złożyć oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.