    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aneks do umowy o pracę - ignorancja pracodawcy.
    Date: Wed, 29 Aug 2007 09:12:19 +0200

    Użytkownik "Erni Kowalski" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fb166j$42t$1@inews.gazeta.pl...
    > Krzysiek <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    > /

    > Tylko ja źadnego wypowiedzenia nie dostałem. Tylko aneks do umowy. Czyli
    > wg
    > takie poroumienie stron. Ja się nie zgadzam z zapisami tego aneksu, to
    > dlaczego miałoby nastąpić rozwiązanie stosunku pracy z mocy art.42kp. To
    > tylko
    > aneks, umowa a nie wypowiedzenie zmieniające.
    >

    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    witam!

    pracodawcy najczęściej stosują takie aneksy do umowy, ale to nie zmienia ich
    charakteru - jest to wypowiedzenie warunków pracy i płacy; skoro bowiem sam
    pracodawca z tym wystąpił, to zawsze można to zakwalifikować pod art.42kp;
    przecież nie miałeś wpływu na treść aneksu, więc nie można mówić o
    porozumieniu - porozumienie jest wtedy, gdy negocjujecie warunki umowy o
    pracę;

    ale tak praktycznie podchodząc do rzeczy - to takie aneksowanie nie jest
    zakazane, gdyż stosuje się przecież odpowiednio przepisy kc (art.300kp); z
    tymże skoro masz problem w egzekwowaniu starych warunków umowy o pracę, to
    jakie jest inne wyjście - możesz zgłosić ten fakt Inspekcji Pracy, możesz
    przedtem wystosować do pracodaawcy pismo, wzywające go do stosowania wobec
    ciebie i twego stosunku pracy zasad przed zmianą, pod rygorem zawiadomienia
    PIP - zapewne poskutkuje ale pytanie czy potem pracodawca nie bedzie
    próbował się "mścić", skoro teraz tak łatwo wprowadził bez twojej zgody
    zmiany do twej umowy

    pzdr