  • Data: 2005-05-13 19:00:30
    Temat: Re: Amnestia
    Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
    > Projekt jest tu:
    > http://www.samoobrona.org.pl/pages/04.Klub/03.Ustawy
    /index.php?document=/55.amnestia.html
    > http://42.pl/url/cfT

    Mam prośbę... Zaciekawiła mnie jedna rzecz. Wyjaśnijcie mi, laikowi, czy to
    jest poprawne:

    "W sprawach nie zakończonych prawomocnymi wyrokami, wszczęte postępowanie
    umarza się, orzekając przepadek narzędzi i innych przedmiotów służących do
    popełnienia przestępstwa lub przedmiotów pochodzących z przestępstwa." ?

    Nie będzie prawomocnego wyroku, więc nie zostanie rozstrzygnięta czyjas wina
    (albo brak tej winy). A mimo tego będzie przepadek narzędzi... Czy np. w
    hipotetycznej sytuacji, gdybym była oskarżona o występek X, który byłby
    możliwy do popełnienia tylko przy użyciu przedmiotu Y (który mam w
    posiadaniu, bo popełnianie występków nie jest jego jedynym możliwym sposobem
    użycia) to możliwe byłoby, żeby sprawę przeciwko mnie umorzono, ale
    przedmiot Y by mi zabrano ?

    pozdrawiam

    Monika