  • Data: 2005-05-15 07:23:00
    Temat: Re: Amnestia
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    idiom napisał(a):
    > "W sprawach nie zakończonych prawomocnymi wyrokami, wszczęte postępowanie
    > umarza się, orzekając przepadek narzędzi i innych przedmiotów służących do
    > popełnienia przestępstwa lub przedmiotów pochodzących z przestępstwa." ?
    >
    > Nie będzie prawomocnego wyroku, więc nie zostanie rozstrzygnięta czyjas wina
    > (albo brak tej winy). A mimo tego będzie przepadek narzędzi... Czy np. w
    > hipotetycznej sytuacji, gdybym była oskarżona o występek X, który byłby
    > możliwy do popełnienia tylko przy użyciu przedmiotu Y (który mam w
> [...]

    To nie jest takie oczywiste jak się wydaje przedmówcom (to znaczy ze nie
    jest to całkiem bezsensu).
    Jakiś sens to ma. Możliwe jest orzeczenie przepadku rzeczy w
    postanowieniu o umorzeniu postępowania. Chcąc orzec ten przepadek sąd
    przesłankowo będzie musiał ustalić że sprawca popełnił zarzucany mu czyn.
    Podobne rozwiązanie jest choćby w art. 99 paragraf 1 kk.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam