    From: Yano <y...@g...pl.tnij.reszte>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Altana śmietnikowa pod oknami
    Date: Sun, 03 Sep 2006 20:13:09 +0200

    Tiger napisał(a):
    > To w zasadzie jest grupa tematyczna, ale jeszcze raz postaram sie o normalna
    > odpowiedz:
    Owszem, tematyczna. W nazwie ma "prawo" i o podstawę prawną pytałem. Ew.
    o poradę w jaki sposób to prawo wykorzystać.

    > Odloz frustracje na bok. Smietnik obsadz dzikim winem i po dwoch-trzech
    > latach przestanie byc widac, ze to smietnik.
    To jeszcze podeślij mi sadzonki dzikiego wina, które rośnie na kostce
    prefabrykowanej.
    A nawet jakby dało się obsadzić to zapachy i tak zostaną. Tak samo jak
    są obecne wokół istniejących altan.

    > Dlatego mowie o plastikowych z pokrywami - ale nie takimi suwanymi, tylko
    > normalnie otwieranymi. Nie trzaska to to i dobrze izoluje wszelkie zapaszki.
    Naprawdę wątpię, żeby administracja poszła na taki układ. Jak pisałem -
    takie kontenery (o, takie: http://tiny.pl/7fc8 - wysokość i szerokość ok
    1,5m, długość ~3-4m) są stosowane w obrębie całego osiedla a ZTCW na
    innych też. Sądzisz, że specjalnie dla nas podstawią inny wóz do
    obsługi? Jeden, na kilka osiedli?

    > A zlomiarzy wystarczy kilka razy popedzic straza miejska i przestaja
    > przychodzic do danego smietnika.
    Dopóki nie kradną, czy nie budzą o 5 rano, to niech sobie zbierają.

    > Poza tym problem bezdomnych mozna zalatwic
    > takze zwyczajnym zamknieciem wejscia do smietnika.
    Zerknij na zdjęcie, potem na wspomnianą wyżej fotę kontenera i zastanów
    się w jaki sposób można zamknąć wejście (którego nie ma) a jednocześnie
    nie uniemożliwić wywozu kontenerów. Po drugie: kolejny klucz do
    kompletu? Będę się czuł jak odźwierny.

    > Jak przestaje sie miescic, to piszesz pismo do spoldzielni w sprawie
    > czestszego wywozu smieci. [...]
    Mieszkam na tym osiedlu 7 lat, z czego 3 w nowym budynku. Wątpię, żeby
    przez ten czas na ~5000 mieszkańców nikomu nie przeszkadzały
    przelewające się pojemniki. Gdyby tak było, to problem by już nie istniał.
    Jedyne, co spółdzielnia regularnie załatwia, to podwyżki i "wyrównania"
    (oczywiście w górę) opłat za mieszkanie. Po takiej akcji mogę być tylko
    pewien kolejnej wizyty dozorcy z nowym rozliczeniem (z czegoś tą karę
    muszą przecież zapłacić).

    Jeszcze raz - proszę o radę jak zapobiec wybudowaniu altany a nie jak
    sobie poradzić z już istniejącą.

    Yano