eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy › Re: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieni
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieni
    Date: Mon, 14 Jul 2008 10:27:15 +0200

    On Mon, 14 Jul 2008, wrote:

    > Ok.. ale czy słyszałeś gdzieś o tym rozwiązaniu w praktyce

    Popatrz na to inaczej: jeśli jakieś postępowanie miałoby tak silne
    umocowanie prawne, że będzie OCZYWISTYM iż próba jego zastosowania
    skończy się wtopą i każdy adwokat potwierdzi to za krótką poradą
    (powiedzmy 50 zł?) to jak chcesz znaleźć przypadki "potwierdzenia
    w praktyce" takiego wniosku?
    W postaci wyroków, którymi (jeśliby były w szczątkowej ilości) nikt
    się nie pochwali, żeby nie nasłuchać się czegoś o własnej kompetencji? ;)

    > Szczerze bez urazy bo szanuję każdą wypowiedź bo to jakoś oświeca człowieka
    > czy też daje nauczkę ale chciałbym by ktoś na realnym doświadczeniu mógł
    > potwierdzić porażkę lub przegraną w sądzie.

    To ja po polsku.
    Jest sobie taki przepis, że do 30 kwietnia roku następnego po roku
    osiągnięcia przychodu trzeba złożyć deklarację podatkową.
    Zapisany w ustawie, podobnie jak w ustawie zapisano że to na kupującego
    przechodzi ryzyko utraty przesyłki.

    Chciałbym żebyś na realnym doświadczeniu znalazł kogoś, kto *W SĄDZIE*
    przegrał z organami podatkowymi sprawę o to czy faktycznie miał
    złożyć akurat do 30...
    Myślisz że takich eee.... jeleni/osłów/lekkomyślnych (niepotrzebne
    skreślić) znajdziesz?
    Wątpię.
    Każdy/niemal każdy(?) wycofa się wcześniej, potulnie przyjmując
    mandat i przyjmując do wiadomości że ewentualny opór może spowodować
    jedynie większe straty.

    > Na necie są 'tony' forów prawniczych i szczerze to jedne mówią tak a drugie
    > inaczej

    Ciebie, mnie i wszystkich dookoła obowiazują *przepisy*.
    Takie zwyczajne, w ustawach, niekiedy uszczegółowione rozporządzeniami.
    To, że bardzo wielu ludziom *wydaje się*, że "na rozum" zobowiązanym do
    odpowiedzialności za przesyłkę jest sprzedawca doskonale rozumiem.

    Jakie PRZEPISY mogą oni wskazać na poparcie swojej tezy?

    > i tu mamy podobne problemy z interpretacją przepisów. :)

    .prawo czytam trochę w kratkę, ale jakoś nie widziałem nigdy przepisu,
    który dałoby się choć trochę interpretować w przypadku sprzedaży
    wysyłkowej, w zakresie odpowiedzialności za wysyłkę, na niekorzyść
    sprzedającego.
    Za to przepis wskazujący iż to kupujący odpowiada - jak najbardziej.

    Czy TEN przepis wzbudza Twoje wątpliwości czy może znasz jakiś INNY
    przepis o którym nie wiem?

    pzdr, Gotfryd