eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro - koszty niezrealizowanej transakcjiRe: Allegro - koszty niezrealizowanej transakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Izi" <m...@n...zp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - koszty niezrealizowanej transakcji
    Date: Sun, 5 Jan 2003 13:53:06 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 42
    Sender: m...@p...onet.pl@uo126.internetdsl.tpnet.pl
    Message-ID: <av99p7$55a$1@news.onet.pl>
    References: <av95qj$qk0$1@news.onet.pl> <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: uo126.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1041771111 5290 80.55.144.126 (5 Jan 2003 12:51:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Jan 2003 12:51:51 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:121222
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> wrote:
    > spzredający napisał mi:
    >> (..)proponuję rozwiązanie zgodne z zasadami obowiązującymi w aukcjach
    > tradycyjnych w których dla zabezpieczenia interesu wystawiającego
    > ustanawia się wadium. Zwyczajowe 10% wylicytowanej kwoty jest, jak
    > sądzę, wartością odpowiednią i w tym wypadku.
    Zwykle naciagactwo. To _nie jest_ aukcja tradycyjna i Allegro ma swoj
    regulamin. Nie ma nim ani slowa o wadium itd. Jedynym zabezpieczeniem
    Sprzedajacego moze byc wplata czesci lub calosci kwoty przed wyslaniem
    przesylki, i na tym koniec. Tego typu roszczenia nie maja w stosunku do
    Allegro zastosowania.

    > Czy ów sprzedający ma do tego prawo aby żadać aż tyle ode mnie?
    Nie ma prawa. Moze co najwyzej wystawic negatywny komentarz do aukcji.
    > Ja bądąc na tyle rzetelnym i uczciwym zaproponowałem mu zwrot kosztów
    > jakie poniósł, ale nie tyle.
    To bylo uczciwe postawienie sprawy, pod warunkiem ze on sie zobowiaze do
    niewystepowania o zwrot prowizji i wystawi komentarz inny niz negatywny
    (uczciwosc wymagalaby zeby wystawil jednak pozytywa, z krotkim opisem
    sytuacji)
    > Mając na uwadze że zwrócę mu pobraną prowizję, sprzedający nadal może
    > ubiegać się od zwrot prowizji od Allegro- jak mam sie zabezpieczyć
    Nie mozna sie przed tym zabezpieczyc. W przypadku wniosku o zwrot prowizji
    Allegro wysle Panu maila z zapytaniem jaka jest Panska wersja wydarzen:-).
    Wtedy mozna przedstawic dowod wplaty "odszkodowania" (oczywiscie wplata musi
    byc odpowiednio opisana) i w ten sposob zablokowac zwrot z Allegro,
    jednoczesnie nie podpadajac administratorom.

    Nie znam sytuacji, ale wyglada na to, ze Sprzedajacy postanowil zarobic na
    Panu, tak ze wszelkie _ewentualne_ "zadoscuczynienie" radzilbym wykonywac b.
    ostroznie. Zwlaszcza ze nie podaje Pan powodu rezygnacji, jesli np. opis
    towaru byl niepelny, towar posiadal wady o ktorych dowiedzial sie pan po
    aukcji, czy z kolei Pan sie "rozmyslil".

    > przed tym faktem? Czy któryś z kodeksów przewiduje coś takiego jak
    > wadium? I w jakiej wysokości?
    Nie jestem prawnikiem, ale w tym momencie chyba obowiazuje regulamin
    Allegro, a w nim takiego zapisu nie ma.
    --
    Pozdrawiam
    Michal Zimnicki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1