  • Data: 2003-01-05 12:53:06
    Temat: Re: Allegro - koszty niezrealizowanej transakcji
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> wrote:
    > tradycyjnych w których dla zabezpieczenia interesu wystawiającego
    > ustanawia się wadium. Zwyczajowe 10% wylicytowanej kwoty jest, jak
    > sądzę, wartością odpowiednią i w tym wypadku.
    Zwykle naciagactwo. To _nie jest_ aukcja tradycyjna i Allegro ma swoj
    regulamin. Nie ma nim ani slowa o wadium itd. Jedynym zabezpieczeniem
    Sprzedajacego moze byc wplata czesci lub calosci kwoty przed wyslaniem
    przesylki, i na tym koniec. Tego typu roszczenia nie maja w stosunku do
    Allegro zastosowania.

    > Czy ów sprzedający ma do tego prawo aby żadać aż tyle ode mnie?
    Nie ma prawa. Moze co najwyzej wystawic negatywny komentarz do aukcji.
    > Ja bądąc na tyle rzetelnym i uczciwym zaproponowałem mu zwrot kosztów
    > jakie poniósł, ale nie tyle.
    To bylo uczciwe postawienie sprawy, pod warunkiem ze on sie zobowiaze do
    niewystepowania o zwrot prowizji i wystawi komentarz inny niz negatywny
    (uczciwosc wymagalaby zeby wystawil jednak pozytywa, z krotkim opisem
    sytuacji)
    > Mając na uwadze że zwrócę mu pobraną prowizję, sprzedający nadal może
    > ubiegać się od zwrot prowizji od Allegro- jak mam sie zabezpieczyć
    Nie mozna sie przed tym zabezpieczyc. W przypadku wniosku o zwrot prowizji
    Allegro wysle Panu maila z zapytaniem jaka jest Panska wersja wydarzen:-).
    Wtedy mozna przedstawic dowod wplaty "odszkodowania" (oczywiscie wplata musi
    byc odpowiednio opisana) i w ten sposob zablokowac zwrot z Allegro,
    jednoczesnie nie podpadajac administratorom.

    Nie znam sytuacji, ale wyglada na to, ze Sprzedajacy postanowil zarobic na
    Panu, tak ze wszelkie _ewentualne_ "zadoscuczynienie" radzilbym wykonywac b.
    ostroznie. Zwlaszcza ze nie podaje Pan powodu rezygnacji, jesli np. opis
    towaru byl niepelny, towar posiadal wady o ktorych dowiedzial sie pan po
    aukcji, czy z kolei Pan sie "rozmyslil".

    > przed tym faktem? Czy któryś z kodeksów przewiduje coś takiego jak
    > wadium? I w jakiej wysokości?
    Nie jestem prawnikiem, ale w tym momencie chyba obowiazuje regulamin
    Allegro, a w nim takiego zapisu nie ma.
    Michal Zimnicki