  • Data: 2013-08-26 22:45:15
    Temat: Re: Allegro i piksel_sklep
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest jednak drobny szczegół.
    > Faktury się nie kupuje.
    > Nabycie faktury nie następuje drogą transakcji sprzedaży FAKTURY,
    > prawda?

    Oczywiście. Ale wystawienie fajktury w mojej ocenie jest jednym z kosztów
    sprzedawcy.

    > Przecież jest sprawą oczywistą, że faktura NIE JEST CZĘŚCIĄ rzeczy.
    > Nie stanowi również opakowania.
    > Faktura jest dokumentem, zupełnie odrębnym od wydawanej rzeczy.
    > Skoro więc f-ra nie podlega sprzedaży, IMO powoływanie się na
    > obowiązki "rozszerzonego wydania" dotyczącego sprzedaży stanowi
    > drobne nadużycie.
    > Na dole przykład, jak nadużyć tego nadużycia: powołanie się
    > na "rozszerzenia" obowiązku, który w odróżnieniu od sprzedaży
    > musi zostać wykonany NIEODPŁATNIE prowadzi wprost do paradoksu.
    > Zbankrutowałbyś od samego wysyłania faktur.

    Czemu?

> [...]
    > niedostarczenie, bo nie ma dowodu że dostarczył FAKTURĘ
    > (mimo że ma dowód iż dostarczył TOWAR!)
    >
    > W przypadku, kiedy dostarczenie f-ry razem z towarem jest
    > "umowne", sprawa jest o tyle jasna, że w razie sporu
    > nabywca płaci za przesyłkę poleconą i istnieje dowód
    > dostarczenia lub niedostarczenia przesyłki dla
    > obu stron.
    >

    > Popatrz na to inaczej: sprzedaj mi coś, w ramach DG.
    > Pokażę Ci przepis, że duplikat jest fakturą.
    >
    > I będę dzień w dzień przez 3 miesiące żądał *kolejnych* duplikatów :>
    > Twierdzisz, że masz obowiązek mi je dostarczyć...

    Twierdzę, że obowiązek dostarczenia jednego egz., skoro inicjator zarządał
    tego przed sprzedażą dało się przewidzieć i powinien go zrealizować darmo.
    Duplikatów przewidzieć nie można, zatem ich wysyłanie to dodatkowy koszt.